אל שוק החשמליות הלוהט בישראל נכנסה לפני כשבועיים גם קיה EV6. קיה אמנם שיווקה כאן את הגרסה החשמלית של הנירו שזכתה להצלחה מוגבלת, אבל EV6 היא המכונית שלה חיכה היבואן כדי לשים את קיה על מפת החשמל בשוק המקומי.
קיה הציגה את EV6 לפני כמעט שנתיים, מעט אחרי שיונדאי הציגה את איוניק 5. שתי המכוניות מתבססות על פלטפורמת E-GMP הייעודית עבור רכב חשמלי שפיתחה קבוצת יונדאי. מה שמבדל את המכוניות, מעבר לעיצוב שעוד נגיע אליו, הוא באופי שאמור להיות בקיה יותר ספורטיבי וממוקד בנהג. חשמלית וספורטיבית? זו הצהרה יומרנית למדי.
אם זה לא מספיק, EV6 היא המכונית הקוריאנית הראשונה שזכתה בתואר מכונית השנה באירופה, ועל אף שבשנים האחרונות התחרות היוקרתית איבדה קצת מזוהרה, עדין מדובר בעוד תואר מחייב. עם כל כך הרבה ציפיות יצאנו לדרך.

קיה EV6 בגרסתה הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי בודד בהספק של 229 כ”ס. למבחן התייצבה EV6 בגרסתה היקרה, עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים המביא להספק משולב של 325 כ”ס, הנעה כפולה וברמת גימור GT Line. אנחנו עדיין מחכים לגרסת ה-GT שלה בעלת יותר מ-500 כ”ס שצפויה להגיע לישראל בהמשך השנה, ואמורה לממש באמת את ההבטחה של קיה לחוויית נהיגה ספורטיבית במכונית חשמלית.
בדומה לאיוניק 5, גם קיה EV6 מוגדרת כקרוסאובר, למרות קו גג משתפל וגובה צנוע יחסית (155 ס”מ) ומרווח גחון של 16 ס”מ בלבד המעניקים לה מראה יותר האצ’בקי. זה נובע גם מבסיס הגלגלים הארוך מאוד העומד על 290 ס”מ – 10 ס”מ פחות מאשר האחות לבית יונדאי.
מצד שני, בניגוד לעיצוב האוונגרדי והזוויתי של היונדאי, מעצבי EV6 בחרו בקווים מעוגלים ותפוחים יותר המשדרים מראה שרירי. זה בולט בקימורי הכנפיים ומכסה ה”מנוע” בחזית ובהדגשה של בתי הגלגלים מאחור, הנחתכים על ידי פס התאורה האחורי שממשיך את קו הגוף כמעיין ספויילר. מודרני, אבל לא עתידני מידי או מצועצע כמו רוב החשמליות כיום.

תא הנוסעים משדר תחושה מוכרת למי שמגיע מדגמי קיה החדשים, עם הסידור המוכר של שני מסכים רוחביים המופנים כלפי הנהג. מתחת פתחי המיזוג המרכזיים ניתן לפגוש את הפנטנט המוצלח של משטח מגע המשנה את תפקודו לתפעול מערכת השמע או מערכת בקרת האקלים לפי בחירה, וחוסך את הצורך לשוטט בתוך התפריטים של מסך המגע.
גם כאן תוכלו למצוא קונסולה מרכזית צפה וחוגה המשמשת כבורר הילוכים, לטובת הטאץ’ המודרני. איכות החומרים טובה, אבל למרות מושבים נוחים בריפוד אלקנטרה לא מתעלה כפי שמצפים לפגוש במכונית שמחירה עומד על 300 אלף ש”ח, תזכורת לכך שקיה היא עדיין מכונית עממית ולמציאות בה מחירי המכוניות בארץ זינקו לרמת מופרכות. מצד שני, היא גם לא מתיימרת להיות מכונית “פרימיום” כמו שטסלה מודל 3. מרחב הפנים נדיב מאד גם במושב האחורי, אם כי הגג המשופע עלול להפריע לגבוהים באמת.
מערכת ההנעה של קיה EV6 היא מהמוצלחות שפגשנו במכוניות חשמליות. הורדת הכוח לכביש מתבצעת בצורה חלקה ומיידית והביצועים (5.2 שניות ל-100 קמ”ש) מצויינים. גם מערכת הבלימה הרגנרטיבית התגלתה כיעילה במיוחד, כשהיא מציעה מצב אוטומטי, אפשרות בחירת עוצמה על ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה ומצב “דוושה אחת” שבאמת עובד.

נתוני היצרן מבטיחים טווח נסיעה של 484 ק”מ בגרסה הנבחנת, אנחנו הצלחנו לחלץ כ-380 ק”מ סבירים בלבד בתנאי המבחן, עם צריכת חשמל של 20.5 קילוואט ל-100 ק”מ. עם זאת, ל-EV6 תמיכה בטעינה אולטרה מהירה של עד 350 קילוואט, כך שמספיקה רבע שעה של טעינה בתחנה מהירה להעניק תוספת טווח משמעותית בעת הצורך.
הבחירה בכיול מתלים על הצד הנוקשה מאפשרת שליטה מצוינת בתנודות הגוף גם כשלוחצים את EV6. בשילוב היגוי מדויק בעל משקל טוב, אך עם תחושה מלאכותית, וצמיגים סופר רחבים (255/45) מתקבלת מכונית אוחזת ומאוזנת שמעניקה ביטחון לנהג לנסוע איתה מהר לא רק בקו ישר.
המחיר לנוקשות המתלים בא לידי ביטויי בנוחות הנסיעה שלא ממש מבריקה במהירויות נמוכות, יכולת השיכוך משתפרת ככל שעולה המהירות, אבל עדיין מורגשת נוקשות בעיקר במעבר על שיבושים רוחביים. גם בידוד רעשי הכביש היה יכול להיות טוב יותר.

קיה EV6 היא מכונית בעלת יכולות גבוהות מאד, הן מבחינה דינאמית והן מבחינת תפקוד מערכת ההנעה החשמלית. תוסיפו לכך חלל נוסעים מרווח ומאובזר, תפעול מודרני אבל לא מתחכם יותר מידי וטווח נסיעה ראוי ותקבלו מכונית חשמלית שעונה על כל הצרכים של הנהג והנוסעים, כך שאפשר לסלוח לה על נוחות נסיעה לא מבריקה ופלסטיקה פשוטה מידי.
החיסרון הבולט של קיה EV6 הוא בתג המחיר הגבוה יותר מאחותה לבית יונדאי, ומקרב אותה למחירים של חשמליות ממותגי פרימיום עם סמל נחשק יותר בחזית, שלא בהכרח מציעים יכולת וטווח טובים יותר.
קיה EV6 AWD – מפרט טכני
מנוע: שני מנועים חשמליים, קדמי + אחורי
הספק משולב: 325 כ”ס
מומנט משולב: 62 קג”מ
הנעה: כפולה
קיבולת סוללה: 77.4 קילוואט/שעה
0-100: 5.2 שניות
מהירות מרבית: 188 קמ”ש
טווח נסיעה (מבחן): 380 ק”מ
צריכת חשמל: 20.5 קילוואט ל-100 ק”מ
בעד: מערכת הנעה, ביצועים, תחושה הדוקה ומאוזנת
נגד: נוחות נסיעה, מחיר
שורה תחתונה: חשמלית מצויינת ויקרה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו