המתקפה ממשיכה: חטיבת יוקרה חדשה ל-BYD

יצרנית הרכב הסינית בחרה להשיק את חטיבת היוקרה החשמלית שלה עם רכב SUV עצום ומוחצן לצד מכונית על קיצונית. לשתי המכוניות 4 מנועים חשמליים, הספקים של יותר מ-1000 כ"ס וכוונה להגיע גם לייצור סדרתי

רק לאחרונה החלה BYD למכור את מכוניותיה החשמליות בישראל ובאירופה, אבל היצרנית הסינית השאפתנית, שהיא גם יצרניות סוללות מהגדולות בתעשיית הרכב, ממש לא מתכוונת להסתפק בכך. בשבוע שעבר השיקה BYD חטיבת יוקרה חדשה לרכבים חשמליים בשם YangWang – צעד שכבר כמה יצרניות סיניות כבר עשו לפני כן.

עוד מאוברדרייב >>>

השקת מותג היוקרה החדש לוותה בחשיפה של שני דגמים שהם הצהרת כוונות יומרנית מאד ומצוידים שתי ביחידת הנעה חדשה בשם Yisifang שהיא גם הצהרה טכנולוגית. יחידת ההנעה מורכבת מארבעה מנועים חשמלים, אחד לכל גלגל, המייצרת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לפי דרישה.

הדגם הראשון שהוצג הוא רכב SUV גדול בשם U8 המתאפיין בעיצוב מוחצן ודמיון לא קטן ללנד רובר דיפנדר 130, מה שניכר בעיקר בדפנות, קו חלונות הצד ומבנה הגג ה”צף”. החזית לעומת זאת אגרסיבית ומוחצנת הרבה יותר עם עשרות יחידות תאורת LED המשתלבות במבנה השבכה הקדמית. המידות נדיבות עם אורך של 530 ס”מ ובסיס גלגלים של 305 ס”מ, גדול יותר ממרצדס G קלאס ו-GLS.

כל מנוע ב-U8 מספק כל מנוע 295 כ”ס ו-32.6 קג”מ, כאשר במצב boost ההספק מטפס ל-322 כ”ס ו-42.7 קג”מ, כאשר חלוקת הכוח המשתנה יכולה לדמות למעשה נעילות דיפרנציאל בשליטה ממוחשבת. ההספק המשולב בסך הכול עומד על 1100 כ”ס, וזה יספיק להאיץ את רכב השטח הכבד (נתון משקל לא פורסם אבל הוא אמור להיות הרבה מעבר לשתי טונות) ב-3 שניות. קיבולת הסוללות והטווח הנסיעה לא פורסמו.

צילום: יצרן

BYD לא הסתפקה בכך וחשפה במקביל לרכב השטח העצום גם, תחזיקו חזק, מכונית על. המכונית ששמה U9 מעוצבת לפי כל כללי הז’אנר עם צללית נמוכה, חזית מחודדת שמזכירה את דגמי מקלארן ודלתות מספריים מתבקשות, זאת יחד עם תאורת LED מרשימה מלפנים ומאחור וסנפיר שקוף וייחודי בגב המכונית. ארבעת המנועים מספקים ב-U9 הספק משולב של 1,288 כ”ס שמתורגמים לתאוצה ל-100 קמ”ש ב-2 שניות בלבד. גם במקרה של U9 לא נמסרו פרטים טכניים על הסוללה וטווחה הנסיעה. כרגע לא ידוע מתי יגיעו צמד הדגמים לייצור, אך ה-U8 כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ויתכן שיושק בסין עוד השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר