מחושמלת מתמיד: החל שיווק מרצדס GLC החדשה

יבואנית מרצדס משיקה את ה־GLC החדשה בדגמי בנזין ופלאג־אין הייבריד עם טווח חשמלי של 119 ק"מ • המחיר: החל מ־470,000 שקלים

מרצדס GLC החדשה באולם התצוגה, צילום: ששי כהן

חברת כלמוביל יבואנית מרצדס, השיקה בישראל את דגם ה־GLC החדש העשוי להיות אחד הדגמים הפופולארים שלה בשנה הקרובה.  עם ה־GLC החדש מקווים בחברה להמשיך את המגמה החיובית של השנה, כאשר למרות ירידה של 6% במכירות שוק היוקרה בארץ בשנה החולפת, הצליחה מרצדס דווקא לצמוח ב־19% ולמסור כאן 4,049 מכוניות (לא כולל מוניות). אחת הסיבות שנה המוצלחת היא העליה ביקוש לדגמים החשמליים שריכזו השנה כ־38% ממסירות מרצדס בארץ.

מראה ספורטיבי-אלגנטי. GLC החדשה, צילום: יצרן

ה־GLC החדש ששיווקו מתחיל היום בארץ, הוא דור שני לרכב הפנאי המשפחתי והיוקרתי אשר מתחרה כאן בדגמים כמו אאודי Q5, וולוו XC60, ג׳נסיס GV70 וב.מ.וו X3. בדגם החדש בחרו במרצדס ללטש את העיצוב החיצוני עם מראה ספורטיבי-אלגנטי ונאה, ולמרות הדמיון הניכר לדור היוצא מדובר דווקא במכונית חדשה לחלוטין. את השינוי המשמעותי בעיצוב תמצאו בתא הנוסעים אשר אימץ את שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה ראינו גם בדגמי ה־C וה־S קלאס החדשים, ומהווה שדרוג משמעותי מול הדור היוצא באיכות ובעיצוב סביבת הנהג והנוסעים, הכוללת כיום מופע טכנולוגי מרשים עם מסך מרכזי אנכי גדול, קישוריות לסמארטפונים, עדכוני תוכנה מרחוק, אבזור עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית וחבילת בטיחות מקורית רחבה הכוללת יכולות אוטונומיות חלקיות.

שדרוג משמעותי מול הדור היוצא. GLC החדשה,

היצע הדגמים עם תחילת השיווק כולל שלושה דגמים ומתחיל עם GLC200 המצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בעל תגבור היברידי קל (Mild Hybrid) המפיק 204 כ״ס. עם מנוע זה מאיץ ה־GLC ל־100 קמ״ש ב־7.8 שניות, מגיע למהירות מרבית של 221 קמ״ש ורושם צריכת דלק של 12.8 ק״מ לליטר.

מעליו מוצע GLC300 המצויד גם הוא במנוע 2.0 ליטרים טורבו עם תגבור היברידי, המפיק הספק משודרג של 258 כ״ס. בגרסה זו התאוצה ל־100 קמ״ש מתקצרת ל־6.2 שניות, המהירות מרבית עומדת על 240 קמ״ש כשצריכת דלק זהה.

לוח פיקוד משודרג. מרצדס GLC החדשה, צילום: יצרן

בפסגת היצע הדגמים לעת עתה מוצע ה־GLC300e, גרסת הפלאג־אין הייבריד המפיקה הספק משולב של 313 כ״ס המאפשרים תאוצה ל־100 קמ״ש ב־6.7 שניות, מהירות מרבית של 218 קמ״ש ואפשרות לנהוג על חשמל בלבד לטווח של עד 119 ק״מ בזכות סוללה בקיבולת של 31.2 קוט״ש.

בחברה מספרים גם על יכולות שטח מוגברות בדגם החדש, כאשר כל הרכבים מצוידים בהנעה כפולה, בורר מצבי נהיגה עם תכנית נהיגת שטח, מרווח גחון שצמח ב־20 מ״מ ואופציה למתלי אוויר המאפשרים גם להגביה את הרכב בשעת הצורך. לראשונה יוצע ברכב גם היגוי אחורי המאפשר קוטר סיבוב הנמוך משל מרצדס A קלאס הקטנה.

מחירי מרצדס GLC החדש צומחים קלות עם התייקרות של 10,000 שקל בגרסת הכניסה לעומת הדור היוצא, ויחלו ב־470,000 שקל לגרסת ה־GLC200, החל מ־510,000 שקל לגרסת ה־GLC300 והחל מ־550,000 שקל לגרסת הפלאג־אין. כמו בכל דגמי מרצדס, החל מינואר 2023 האחריות מתרחבת ותעמוד על 4 שנים או עד 100,000 ק״מ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר