שובו של הצ’יף

ג'יפ גרנד צ'רוקי החדש נחת בישראל סוף סוף ביבוא רשמי • יצאנו לבדוק עם הדור החדש שומר על המסורת והיכולת למרות שהוא בכלל חולק בסיס משותף עם אלפא רומיאו

לפני 30 שנה הגרנד צ’רוקי הכניס את ג’יפ לעידן המודרני של רכבי SUV, כאלו שיודעים לשלב בין יכולת שטח ולא מעניקים תחושה של קומנדקר על הכביש. במשך השנים התמקם גרנד צ’רוקי על התפר שבין רכבי ה־SUV הגדולים דוגמת פורד אקספלורר לבין אלו היוקרתיים כמו מרצדס GLE, אתו חלק הדור הקודם של הגרנד בסיס משותף. 
הדור החדש והחמישי במספר של ג’יפ גרנד צ’רוקי, הוצג לפני כמעט שנתיים, כשבאופן מעניין הוא הוצג תחילה בגרסת 7 מושבים ארוכה, לראשונה בתולדות הדגם. גרסת 5 המושבים קצרה יותר ב־30 ס”מ הוצגה בשנה שעברה והגיעה ארצה דרך אפיקי היבוא המקביל. כעת נחת סוף סוף ג’יפ גרנד צ’רוקי החדש ביבוא רשמי.

פיתוחו של גרנד צ’רוקי החדש החל לפני האיחוד שיצר את קבוצת סטלנטיס, ובאופן מעניין הוא בנוי על בסיס פלטפורמת ג’ורג’יו של אלפא רומיאו (כמו ג’וליה וסטלביו). זה מבטיח על הנייר נימוסי כביש עדיפים, אבל גם מעלה חשש לגבי יכולת השטח, בפרט שלגרסאות הגרנד הרגילות המגיעות ארצה אין הילוך כוח ואת מערכת ה”קוואדרה דרייב 2″ היעילה. אלו, יחד עם מתלי אוויר, מגיעים רק בגרסת Summit הבכירה.

אגרסיבי במידה

העיצוב של גרנד צ’רוקי החדש נעים לעין ואגרסיבי במידה. הצללית הקובייתית ובתי הגלגלים הרבועים נשמרו, אך הם נראים עדכניים וזורמים. הסבכה הקדמית, בשילוב פנסי החזית הצרים והרבועים, משדרת תכליתיות ולא ניתן לפספס ולחשוב שמדובר ב־SUV אחר.

השדרוג המשמעותי הגיע לתא הנוסעים המיישר קו עם המקובל כיום הודות למסכי לוח מחוונים ומולטימדיה מודרניים בעלי תצוגה עשירה ואופציה למסך מגע נוסף לנוסע מלפנים. בחירת הצבעים בהירה ושימוש בחומרים רכים מעניקים תחושה איכותית מבעבר, אם כי דיפוני העץ מפלסטיק פחות משכנעים למגע. איכות ההרכב עדיין לא ברמה היפנית, וזה ניכר בעיקר בחיבורי הקונסולה שבין המושבים לפאנל הקדמי. מרחב הפנים מרשים גם למבוגרים במושב האחורי.

בכביש ובשטח

פנים

הגרנד צ’רוקי החדש אמנם יושב על פלטפורמה חדשה, אבל יחידת ההנעה שלו הגיעה שלו הגיע כפי שהיא מהדור הקודם. זהו מנוע הפנטסטאר V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 290 כ”ס ללא עזרת מגדש או סיוע היברידי כלשהו. בעולם קיימת גם גרסת פלאג אין היבריד, אבל נכון לעתה לא תקבלו אותה ביבוא רשמי.
הביצועים נותרו מרשימים, אם כי הדחיפה של המנוע מגיעה רק באזור 4000 סל”ד, כשלעזרתו מגיעה תיבת הילוכים זריזה ויעילה. רעש המנוע נוכח בהאצה, אך אנחנו דווקא מחבבים את גרגור ה־V6 שעוד מעט יחלוף מן העולם.
למרות השורשים מאלפא, הגרנד לא מפגין אופי ספורטיבי, אבל הוא לא מרגיש מסורבל כפי גודלו. המתלים בעלי יכולת ספיגה טובה ברוב תנאי הדרך כאשר בפניות זוויות הגלגול מוחשיות. ההיגוי מעט כבד ומנותק במרכזו אך מדויק. בידוד רעשי הכביש טוב ורעשי רוח נוכחים רק במהירות שיוט גבוהות.
בשטח הגרנד יכול להתקדם במקומות בהם רכבי קרוסאובר רגילים יזילו שמן. מערכת ההנעה מתפקדת היטב אך מהלך המתלים קצר ובהצלבות האלקטרוניקה לא מצליחה לפצות על כך. גם היעדר הילוך כוח מגביל את מעטפת העבירות של הגרנד בגרסה זו.

בשורה התחתונה

גרנד צ’רוקי החדש מציג מראה עדכני, איכות משופרת על הכביש, תא נוסעים נעים ומרשים כשהוא שומר על רמת ביצועים טובה אם אין לכם בעיה עם מנוע בנזין גדול “כמו פעם”. השיפור באיכות הנסיעה גורר איתו, בגרסה נטולת הילוך הכוח, גם נסיגה ביכולות השטח. עבור רוב הלקוחות זה לא באמת ישנה, אבל חובבי ג’יפ אמיתיים יתאכזבו, או יצטרכו לחכות לגרסה הבכירה.

תעודת זהות ג’יפ גרנד צ’ורוקי

מנוע: 3,604 סמ”ק V6
הספק: 290 כ”ס ב־6,400 סל”ד
מומנט: 35.5 קג”מ ב־4,400 סל”ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 יחסי העברה
בסיס גלגלים: 296 ס”מ
צריכת דלק (מבחן): 7.1 ק”מ/ל’

0 ל־100 קמ”ש: 7.5 שניות
מהירות מרבית: 206 קמ”ש
מחיר: 450,000 שקלים
בעד: נעים יותר על הכביש
נגד: פחות קרבי בשטח
שורה תחתונה: השתפר והתמתן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר