טלפון על גלגלים? אפל ממשיכה להסתבך

באפל חלמו על מכונית שנוהגת את עצמה • שמונה שנים אחרי היא מרימה ידיים ומסתפקת, כנראה, במכונית עם הגה ודוושות

לא כל החזון הפך למציאות. אפל אוטונומיה, צילום: יצרן

המכונית הלא קיימת של אפל, היא אולי הדוגמה הטובה ביותר ליוהרה וההתנפצות שלה על קרקע המציאות. הרומן של אפל עם המכונית החל כבר לפני שנים אבל גם ענקית כמוה, מבינה שוב ושוב, שייצור מכונית הוא עניין סבוך למדי.

עוד מאוברדרייב >>> 

ההצהרות בתחילת הדרך היו בומבסטיות כמקובל וכצפוי מענקית טכנולוגיה. המטרה הייתה ברורה, לייצר מכונית שתוביל את האנושות לתוך העתיד האוטונומי. ואכן באפל החלו מפתחים רכב אוטונומי לחלוטין, אך לאחר מספר שנים, מישהו שהם הבין שמצגות לחוד ומציאות לחוד.

מכונית היא עניין יותר מסובך מטלפון סלולרי. מנכ"ל אפל, טים קוק, צילום: AFP

כעת מעדכנת החברה את החזון שלה ומזיזה, שוב, את תאריך ההשקה לשנת 2026. הסיבה, באפל מבינים שאין ממש ברירה, ומגבלות הטכנולוגיה הקיימות אומרות שמכונית עדיין צריכה הגה ודוושות. אלו כזכור, לא נכללו בתוכנית המקורית של אפל, שחלמה להציג כאמור מכונית הנוהגת את עצמה. בחברה ייצרו אבות טיפוס וערכו ניסויים ברכבים נטולי הגה ודוושות כאלו.

אולי שווה להדגיש את הנקודה הזו שוב. באפל תכננו להשיק מכונית ברמה אוטונומית 5 המשחררת את הנהג מכלל פעולות הנהיגה, זאת בזמן ששאר התעשייה נדה בחשש (מוצדק) בין רמה 2 ל-3 (באזורים מצומצמים ומוגדרים). אפל ICAR הייתה אמורה להיות מובלת באמצעות מערכת אוטונומית עצמאית (שם קוד Denali) עם מעבד שפותח במיוחד בחברה. חלום שעדיין רחוק מהמציאות.

מעבר לזה, עושה רושם שבאפל עדיין מפגרים מאחור בשאר תחומי הפיתוח. למעשה מצהירים שם על אפשרות לשימוש בפלטפורמה חשמלית קיימת, של יצרן מוכר יותר, בכדי לחסוך זמן וממון בדרך להשקה. קצת תמוה שאפל נזכרת עכשיו בשני המשאבים הללו - זמן וכסף.

לאורך שמונה השנים האחרונות, מאז שהחלה לעבוד על רכב משלה ('פרויקט טיטאן') החברה שפכה ממון רב על חלומות הרכב האוטונומי. כבר ב-2014 ההשקעה השנתית בפרויקט הוערכה בכ-10 מיליארד דולרים ולאורך השנה צמחה אל מעבר למספר הזה. אם מביאים בחשבון את הנתונים האלו, לא נופתע אם שוב יצוצו שמועות שבאפל, החליטו להרים ידיים ולחזור להתרכז במחשבים וטלפונים חכמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר