נהיגה ראשונה: צ’רי טיגו 7

בין נחיל החשמליות נוחת כאן מותג סיני המציע רק מנועי בנזין, אולי בכדי לזכיר לנו ש-90 אחוזים מהשוק עדיין מבוססים על מנועי בעירה פנימית. הטיגו 7 מציע הרבה על הנייר וגם מרשים למדי במצב סטאטי. יצאנו לבדוק איך הוא מרגיש על הכביש. צילום: יולי קיסליוב

בכל הקשור ליצרניות רכב לאמת יש לעיתים שתי פנים. רגע אחת הן מוכנות להישבע שחשמל הוא הדבר הנכון. ברגע אחר אולי לא. את הדוגמה להצהרות הגמישות האלו מבטאת היבואנית קרסו שהתחילה זה מכבר לשווק את רכב צ’רי הסינית בישראל. למרבה ההפתעה ובניגוד מוחלט למגמת השוק, צ’רי מתחילה את פעילותה בישראל עם רכבים מונעי בנזין בלבד. מצד אחד תמוה, מצד שני גאוני. בזמן שכל התעשייה מתלוננת על בעיות אספקה, על אחת כמה וכמה ברכבים חשמליים מבוקשים, היבואנית המקומית מתכוננת לתת מענה לכל הממתינים, הדחויים והמאוכזבים חיבוק סיני חם מהול בבנזין.

עוד מאוברדרייב >>>

כרגע מדובר בשלושה דגמים, שלושתם רכבי פנאי, לא ממש מפתיע. לקחנו למבחן את טיגו 7 שנמצא בין ה-FX הקטן יותר (המתומחר בצורה מעט גבוהה לדעתנו) לבין הטיגו 8 שמציע אפשרות זולה מאוד לרכב פנאי עם 7 מושבים. הטיגו 7 הוא קרוסאובר עם חמישה מושבים עם ממדים המציבים אותו בין קטגוריות. קצת קטן יותר מספורטאז’ וקצת גדול יותר מסלטוס. כאמור דגם זה משווק עם מנוע 1.6 ל’ טורבו 186 כ”ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים וההנעה היא קדמית כמובן.

מבחינת העיצוב המראה גדול, מרשים וגם קצת גנרי. ניסיונות לשוות לו חזות עצמאית מתבטאות בסמלילים שונים באדום (אפשר לוותר), בגריל אדיר ממדים (לא כולם אהבו) ובניסיון להתחכם עם הקווים בקורה C (גם כאן היו הדעות של הצוות חלוקות). כניסה לתא הנוסעים מגלה מופע נעים ומזמין ואיכות החומרים והרכבה טובה ברובה.

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מולטימדיה אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני חניה אחוריים, מצלמת 360 חכמה, תאורת LED מלאה, בלם יד חשמלי, חלון גג, דלת תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי, תפעול קולי למולטימדיה, קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי ואפשר לעצור כאן. רשימה ארוכה שעוד נמשכת. אבזור הבטיחות החשוב יותר כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, תזכורת לבדיקת המושב האחורי, נו, הבנתם.

כל זה מתורגם לכביש בכמה אופנים. אבל רגע לפני זה נציין שהמושבים הקדמיים נוחים והמרווח נאה. גם מאחור המרווח טוב אך המושב עצמו הרגיש יותר שטוח ופחות עוטף. תא המטען גדול אף הוא ומציע פתח הטענה רחב מאוד גם אם מפתנו גבוה כמעה. יציאה לדרך מגלה כמה דברים. המנוע מרגיש כוחני מאוד, אבל התגובה שלו מושהית. זה אומר שדווקא היכן שעדיין צריך דיוק עם רגל ימין, כמו פקקים, או תמרוני חנייה עדינים, עושה רושם שהמנוע לא מגיב מיידית לדוושה ואז משדר יותר מדי כוח שמתורגם לקפיצה לא עדינה. גם פעולת התיבה הרובוטית כפולת המצמדים לא מעודנת בתחילת הנסיעה. היא גם חובטת בזמן נסיעות נינוחות, בבלימה לקראת עצירה, בשילוב ההילוכים הנמוכים. מעבר לזה מדובר בשילוב כוחני המייצר ביצועים טובים למרות המשקל הגבוה של החבילה הזו. לצד זה כאמור, הביצוע לא רהוט כלל ומלווה גם בשאון תחת עומס.

העניין השני שבולט כן זה הנוחות, בעיקר על כביש עירוני ממוצע. הטיגו התקשה לשכך את המהמורות ושאר החבלות הקיימות בדרך והם בהחלט הצליחו לחדור לתא הנוסעים. בדרך בין עירונית המתלים מצליחים לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר. בכל הקשור להתנהגות הפגין הטיגו 7 בגרות עם התנהגות צפויה שנסמכת על בקרת היציבות הלא מתנתקת. מעבר לזה אפשר להגיד שהטיגו מרגיש גדול בכל סיטואציה, התחושה היא שיושבים גבוה, המתלים גורמים לרכב לנוע, ההיגוי לא ממש מדויק – לא ממש מהודק, לא ממש מדויק. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 9.9 ק”מ/ל’.

עוד סעיף בו הטיגו 7 לא ממש כושל אבל גם לא ממש זורח, כולל את מערכות הנהיגה המתקדמות. כבר התרגלנו שברכבים סיניים, אלו לא עובדות באותה צורה מגובשת כמו ברכבים אירופים לדוגמה. אצל הטיגו 7 זה התאפיין באזהרות שונות בזמן נהיגה נורמטיבית לחלוטין, איומים על התנגשות שלא היו ולא נבראו  והבהוביי חירום בבלימות נינוחות לחלוטין. מחמאה גדולה הולכת לכיוון המצלמה ההיקפית שפשוט הופכת את החיים לקלים ובטוחים יותר.

להצעה של צ’רי עם טיגו 7 אין כל כך מתחרים. הוא גדול, חזק, מאובזר ומוצע במחיר נגיש מאוד. בנוסף הוא לא אמור לסבול מבעיות המלאי שמאפיינות את שאר השוק, אם להאמין להצהרות היצרנית הסינית. מצד שני, ככלי רכב שנוחת כאן בשלהי 2022, הוא לא משאיר תחושה של מוצר מגובש ושלם.

מנוע 4 ציל’, טורבו, 1,598 סמ”ק הספק 186 כ”ס ב-5,500 סל”ד מומנט 28 קג”מ מ-2,000 סל”ד משקל 1,888 ק”ג 0-100 קמ”ש 8.3 שנ’ מהירות מרבית 200 קמ”ש מחיר 156,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר