ליפמוטור בישראל: קטנה חשמלית ב-100 אלף שקלים

יצרנית רכב הסינית ליפמוטור מתחילה את פעילותה בישראל, כשבשלב ראשון תציע מכונית עירונית חשמלית במחיר תחרותי אליה יצטרפו בשנה הבאה דגמים נוספים. צילום: יצרן

יצרנית רכב סינית נוספת החלה את פעילותה בישראל הבוקר (יום ג’) ושמה ליפמוטור (Leapmotor). מדובר ביצרנית רכב צעירה שהוקמה בשנת 2015 ומתמקדת בייצור מכוניות חשמליות, אך את דרכה החלה שנים לפני כן כיצרנית גדולה של רכיבי ומוצרי אלקטרוניקה.

עוד מאוברדרייב >>>

יבואנית ליפמוטור לישראל היא ‘מטרו מוטור’ שהיא יבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל המשווקת את דגמי סאן יאנג, ימאהה, קאוואסאקי ומותגים נוספים. עבור מטרו מוטור זו טבילת אש ראשונה בתחום הארבע גלגלים, כשהיא מחזיקה בנוסף בזיכיון היבוא גם למותג האמריקאי היוקרתי “קארמה” ששני רכבים ראשונים ממנו עלו על הכביש השנה.

כרגע ליפמוטור מתחילה את פעילותה בארץ בקטן, תרתי משמע, עם מכונית מיני עירונית בשם  T03 המגיעה נכון לעתה בתקינה מוגבלת המאפשרת למכור 400 מכוניות בשנה. בשנה הבאה צפוי היצע הדגמים של החברה להיות מתוגבר, כאשר בהחלך השנה הבאה יינחתנו בארץ שני דגמים נוספים בתקינה מלאה: רכב קרוסאובר משפחתי בשם C11 ומכונית סדאן גדולה בשם C01 עם נתונים ביצועים וטווח מרשימים במיוחד.

ליפמוטור T03 היא בעלת מידות מקובלות לקטגוריית מכוניות המיני. עם אורך כולל של 362 ס”מ היא ארוכה ב-2 ס”מ לדוגמה מקיה פיקנטו הפופולארית, כאשר שאר הממדים הם רוחב של 165 ס”מ, גובה של 157 ס”מ ובסיס גלגלים שאורכו 240 ס”מ גם מסמנים את מקומה בקטגוריה.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי קדמי המספק 108 כ”ס ו-16.1 קג”מ הניזון מסוללה בעלת קיבולת של 41.3 קילוואט/שעה, מה שאמור להספיק לטווח נסיעה מרבי של 280 ק”מ. מספיק בהחלט עבור ייעוד עירוני. טעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט תאפשר לטעון את הסוללה מ-30% ל-80% בקצת יותר מחצי שעה.

T03 נכנסת לנישה שכמעט לא קיימת בשוק הישראלי והיא ראשונה לחצות את רף המחיר לתוך תחום החמש ספרות. מחירה של ליפמוטור T03 המדויק עומד על 99,990 שקלים שהופך אותה לחשמלית הזולה בישראל.

T03 מוצעת ברמת גימור אחת הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית, חשמול מלא, תמיכה מלאה בקישוריות עם מערכות הפעלה של הטלפון החכם, עדכוני OTA, מפתח חכם וחישוקים קלים. היא גם כוללת לוח מחוונים מוקרן, הפעלת מזגן מוקדמת, חלון שמש, דוגמאות צבע בשני גוונים, כל אלו ללא תוספת תשלום. אך באופן מאכזב היא אינה מצוידת כלל המערכות בטיחות אקטיביות ומסתפקת בהתקנת מקומית של מערכת מובילאיי.

ראוי לציין שה-T03 משתמשת בפלטפורמה חשמלית ייעודית עדכנית ומציעה בשוק המקור אבזור בטיחותי מתקדם לרבות טכנולוגית זיהוי פנים ועוד. המכוניות המשווקות נכון לימים אלו בישראל משתמשות בתקינה אירופית מקילה ואינן כוללות מערכות אלו. במהלך שנה הבאה תגענה לכאן מכוניות עם תקינה אירופית מלאה שכוללת את המערכות האמורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר