קרסו מוטורס מצטרפת לשלל יבואני הרכב הוותיקים המאמצים בחיבה מותגי רכב מסין, ומתחילה בשיווק דגמי יצרנית הרכב הסינית צ’רי (Chery) בישראל, עם 3 דגמי קרוסאוברים שנכנסים לקטגוריות פופולריות בארץ. בניגוד ללא פחות מ-11 מותגי רכב סינים שכבר פועלים בישראל ומתרכזים בדגמים חשמליים בלבד, צ’רי נכנסת לשוק המקומי עם אסטרטגיה שונה הכוללת דגמי בנזין בלבד כרגע. המטרה – לתת מענה לבעיות המלאי המאפיינות את השוק המקומי כבר יותר משנה.
מותג צ’רי הוא מותג צעיר יחסית בעולם והחל את דרכו בסין בשנת 1997, והחל מ-2001 החל גם לייצא מכוניות לעולם. אשתקד מכרה צ’רי קרוב למיליון כלי רכב ב-80 מדינות בעולם וב-19 שנים האחרונות מדובר גם ביצרן הרכב הסיני המוביל ביצוא. ב-8 שנים האחרונות מייצרת צ’רי גם את דגמי יגואר ולנד-רובר עבור השוק הסיני’ כחלק ממיזם משותף עם חברת JLR.
עם תחילת השיווק, יוצעו כאמור 3 דגמי קרוסאוברים בשוק הישראלי, המצוידים במנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר המפיק 186 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. על הנייר מציעים אלו ביצועים מקובלים לקטגוריה, אך עם נתוני צריכת דלק קצת פחות מרשימים.

גרסת הכניסה תהיה צ’רי FX, קרוסאובר משפחתי קומפקטי בעל עיצוב בולט למדי שעושה רושם שיימשוך תשומת לב רבה. לפחות בתחילת דרכו. הדגם יתחרה מבחינת הממדים בלהיטים כמו טויוטה C-HR וקיה סלטוס ויוצע ב-3 רמות גימור לבחירה ובמחירים החל מ-140,000 שקלים לגרסת הכניסה ועד 150,000 שקלים לגרסה הבכירה.

הדגם השני הוא צ’רי טיגו 7 פרו המצטרף לקטגוריית הג’יפונים המשפחתיים הפופולרית בארץ (C-SUV) ומציע עיצוב נאה ומידות מעט מעל לממוצע. הדגם ישווק בגרסת בסיס המיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת אבזור דליל יחסית, ולצידה גרסה המיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת אבזור עשיר מהמקובל. פער המחירים בין הגרסאות עומד על כ-1,000 שקלים בלבד, מה שמבטיח הנחות גבוהות לציי הרכב בגרסת הבסיס.

הדגם השלישי ואולי המעניין ביותר הוא הטיגו 8 פרו, רכב פנאי 7 מושבים הנכנס לקטגוריה מבוקשת בארץ הסובלת כיום ממחסור משמעותי במלאי זמין. הטיגו 8 מציע עיצוב חיצוני ופנימי אלגנטי ואפילו בניחוח פרימיום קליל, ויוצע עם אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית במחיר של 168,000 שקלים לגרסת הכניסה או 180,000 שקלים לגרסה המאובזרת. מדובר במחירים הנמוכים משמעותית כיום מהמתחרים ויחד עם מלאי זמין בארץ סביר להניח שהוא ימצא לקוחות רבים.
כחלק מהגברת אמון הלקוחות במותג החדש, כל דגמי צ’רי ישווקו עם אחריות לחמש שנים או עד 150,000 ק”מ ואולם תצוגה ראשון נפתח כבר בראשל”צ. הדגמים טרם עברו מבחן ריסוק אירופאי (צפויים בקרוב להיבחן) ולדברי אמיר בלכר, מנכ”ל צ’רי בישראל: “צ’רי עומדת להיות שחקן משמעותי ביותר בישראל, ולעשות את זה מהר”. צפי המכירות שלהם לשנה מלאה עומד על לא פחות מ-8,000 מכוניות ולדבריהם לא צפויות בעיות מלאי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו