נהיגה ראשונה: קיה ספורטאז’ 1.6 טורבו פלאג-אין GT Line

הדור החדש של רכב הפנאי של קיה מתחזק בגרסת פלאג-אין, יצאנו לבדוק איך היא מרגישה על הכביש

רק לפני כמה חודשים, הושק בקול תרועה, והרבה התלהבות מסביב, הדור החמישי במספר של מלך הקרוסאוברים בישראל, הדגם שלימד אותנו הישראלים שג’יפון או ג’יפ משפחתי לא חייב לעלות כמו דירה קטנה בדרום, והתחיל לגרור את המחירים למטה עם גרסת ה-1.6 ל’ שמחירה היה (אז) נמוך בהרבה משל המתחרות.

עוד מאוברדרייב >>>

מאז זרמו הרבה מכוניות ורכבי פנאי לכבישי ישראל והדרישות וגם הטעם השתנו. המחיר עושה רושם חשוב פחות היום ללקוח. גם ככה רוב העסקאות הן במימון וההבדל בין גרסה זולה לגרסה יקרה מתבטא בכמה מאות שקלים בחודש. הישראלים, מעלים בעקביות את מחיר הרכישה הממוצע של הרכבים בארץ, בדיוק בצורה הזו.

גרסת הפלאג אין הייבריד הנבחנת היום מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית נטענת, הכוללת מנוע ה-1.6 ל’ בשילוב מנוע חשמלי, מפיקה הספק משולב של 265 כ”ס. תיבת ההילוכים היא פלנטרית, 6 הילוכים. ההנעה בגרסת הנעה זו היא כפולה ויחד איתה יש מערכת לסיוע בנהיגת שטח, בכביש קפוא, וחולות.

ברמת הגימור הגבוהה כאן מוסיפה בין השאר ריפודי עור בשילוב זמש, בהירים ונאים, אוורור מושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע, תאורה קדמית  Matrix Led אדפטיבית ועוד. מה שמתקבל כאן זה תא נוסעים שנראה טוב בהרבה מהגרסאות האחרות. בולטים כאן מאד מסכי לוח המחוונים והמולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ’, ונראים כמו מסך אחד ארוך.

על הכביש מייצרת הקיה הזו נסיעה טובה ונוחה. יש בידוד טוב מרעשי דרך והרכב הזה מרגיש חזק מספיק. מי שיבקש עוד תגובות וכוח יימצא את מבוקשו תחת מתג מצבי הנהיגה. מצב ‘ספורט’ שומר על היכון ביחידת ההנעה ומקבלים בדיוק את אותן תגובות מבוקשות. בכל הקשור לצד החשמלי, אפשר להגיד כבר עכשיו שנהגנו בלי יותר מדי חשבון ועדינות. ובנסיעה כזו הצלחנו לרשום כ-55 ק”מ על טהרת החשמל. וכמובן, שההחלטה בכמה כוח להשתמש או באיזה אופן לנצל את האנרגיה עומד להחלטת הנהג ומצב רוחו.

אם לסכם את התחושה לאורך הדרך, הרי שהיא מרשימה מאוד. יש כאן תחושה איכותית, רמת אבזור סופר-גבוהה וורסטיליות מרשימה מיחידת ההינע. כך שהחבילה שמציעה גרסת הפלאג-אין בהחלט גורמת לרכב הפנאי הזה לבלוט בשטח. הוא עושה ביתר שאת, כשזוכרים שהתאום הכמעט זהה שלו, נמכר כאן עדיין עם יחידת הנעה רגילות. גם זה וגם זה, אם כבר מעלים את הנושא, ראויים ליחידות הנעה חשמליות טהורות, כאלו שיתאימו לסט היכולת החדש שחבוי בפלטפורמה הזו.

וזה מביא אותנו לעלות, שהיא לא נמוכה כלל ועיקר. 242,000 שקלים זהו סכום נכבד למדי עבור רכב פנאי משפחתי. האם התוספת הזו מצדיקה את התוספת החשמלית? זו שאלה מצוינת. גם אם לא תחזיר את עלותה בשנים הקרובות, גרסה זו עדיין מציגה כוח, אבזור ביצועים ותחכום שהופכים את הרכב הזה למרשים בהרבה מול גרסאות הבנזין או הדיזל. וצריך לזכור שמי שלא מוכן לרכב חשמלי מלא, ומי שמחפש רכב היברידי נטען לא יימצא הרבה כאלו מסביב. מי שלא זקוק ליכולת הזו, יכול לבחור בגרסה פשוטה יותר של הדגם הזה ולחסוך לא מעט שקלים.

מנוע 4 ציל’, PHEV, 1,598 סמ”ק הספק 265 כ”ס 5,500 סל”ד מומנט 35.7 קג”מ ב-1,500 סל”ד משקל 1,905 ק”ג 0-100 קמ”ש 8.2 שנ’ מהירות מרבית 191 קמ”ש מחיר 239,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר