סינים עליך ישראל. המתקפה הסינית פונה מערבה, וישראל ומדינות ספורות נוספות משמשות בסיס קדמי. קשה שלא להרגיש את זה בשנתיים-שלוש האחרונות ואם אפשר לספור כאן כעשרה מותגים סיניים חדשים, בחודשים הקרובים יתווספו אל אלו עוד. BYD היא האחרונה לעשות עלייה עם שלושה דגמים בשלב הראשון.
המעניין ביותר נמצא לפניכם, אטו 3. הוא מעניין מכמה סיבות, ראשית אטו 3 מתלבש בדיוק על הקטגוריה החשמלית העממית הפופולרית ביותר. עוד סיבה יכולה להוות העובדה שלהבדיל, הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין. יש עוד לא מעט פרטים להוסיף כאן, אבל כל מי שפגש אותנו ברחוב רצה לראות את המסך המסתובב.

ואכן כשיושבים בתוך האטו 3 יש תחושה שמישהו שמבין היטב לליבו של הלקוח הישראלי אבזר אותו. יש כאן כל מה שאפשר לרצות לרבות אותו מסך שיכול לנוע בין מצב אנכי לאופקי בלחיצת כפתור. למרות העומס אחרי התמצאות קצרה אפשר לנווט די בקלות בכל האפשרויות המוצעות. נציין לחיוב את גג השמש שכולל גם כיסוי בד אטום ובאותה נשימה נגיד שעיצוב התא מעט מצועצע. היתרון בתכנון פלטפורמה ייעודית מתבטא היטב במרווח מלפנים ומאחור. לטובת השורה השנייה יש גם פתחי מיזוג הכרחיים במזג האוויר המקומי.

הצד המכאני כולל מנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. הסוללה, עם קיבולת של 60.48 קוט”ש, מיוצרת בטכנולוגית הלהבים של BYD. זה אולי הזמן לציין, שסוללות הן חוזקה עיקרית של החברה הזו והיא מספקת אותן ליצרניות נחשבות אחרות. עם כל תשומת הלב למה שקורה בתוך הרכב, עלול הצופה הממוצע שלא לשים לב לכך שמדובר במכונית נאה למדי. החזית בעיקר מציגה את העיצוב שיוביל את דגמי החשמל של BYD ולא מפתיע לגלות שמי שחתום עליו, עבר אצל אאודי עד לא מזמן.

אפשר להגיד כבר עכשיו ההתרשמות מאטו 3 חיובית למדי. למעשה את עיקר הביקורת הוא מקבל על עניינים דינאמיים, וגם שם הוא לא כושל באמת. יש כאן נטייה ברורה לתת-היגוי תחת עומס, לאלו שנוהגים להגזים. צפוי למדי. הכיול כאן על הצד הרך ומייצר נוחות נסיעה טובה למדי על כביש עירוני שבור. במקומות האלו הוא נשאר נינוח יחסית ורק רעשי הדרך לא מבודדים לחלוטין. אם מדובר בכביש מהיר וגלי יש תחושה של חוסר ריסון. השיוט במהירות שיוט חוקית נינוח ועל כביש לא איכותי יחדרו רעשי בתי הגלגלים אל התא.

הביצועים טובים למדי ומרגישים מיידים, בייחוד במצב ‘ספורט’. מערכות הבטיחות המתקדמות עושות את תפקידן ולבקשת הנהג ישמרו על הנתיב ועל המהירות בהתאם לתנועה. גם הבלמים מבצעים את עבודתם נאמנה. הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בין שני מצבים, אך אף אחד מהם לא מתאים לנהיגה עם דוושה אחת.

האטו 3 הוא הדגם הראשון של BYD אותו אנחנו בוחנים בישראל והתוצאה מרשימה למדי. הוא מרגיש כמו רכב בשל ושלם. כשחיטטנו מעבר למה שהעין רואה ולדחפנו ידיים למקומות נסתרים גילינו איכות בנייה וחומרים טובים מאוד. את הטווח המוצהר לא הצלחנו לשחזר וגם לא באמת ניסינו. בימי המבחן המהירים והעמוסים רשמנו טווח ריאלי של 346 ק”מ, ניתן לשער שהנתון הזה ישתפר בשימוש נורמלי ועם פחות כבישים מהירים בתפריט.

כך או כך, לאטו 3 יש קלף משמעותי נוסף בשרוול. החבילה שהוא מציג טובה בזכות עצמו וגם רעננה מול המתחרות המוכרות. מעבר לזה, לטענת היבואנית היא מצוידת במלאי גדול למכירה. הפרט האחרון, בשוק שמאופיין ברשימות המתנה ארוכות, יישחק לטובתו ולטובתה.
BYD אטו 3
מנוע: חשמלי
הספק: 204 כ”ס
מומנט: 31.5 קג”מ
בסיס גלגלים: 272 ס”מ
משקל: 1,750 ק”ג
טווח נסיעה(מבחן): 346 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 173 שנ’
מהירות מרבית: 145 קמ”ש
מחיר (דגם נבחן): 165,000 שקלים
בעד: רענן, יעיל, מאובזר
נגד: ריסון בכביש גלי
שורה תחתונה: הלהיט הבא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו