נהיגה ראשונה: מרצדס  EQE350 פלוס ‘ארט’

המקבילה החשמלית לסדרה E של מרצדס לוקחת את השיאים שהוצגו ב-EQS ומכניסה אותם לאריזה במידות סאלוניות ומחיר נגיש יותר. יחסית

לפני למעלה מחודש הושקה בישראל מכונית משפחת ה-EQ של מרצדס, הלא זו משפחת החשמליות, שכבר מונה 4 דגמים: מרצדס  EQAקרוסאובר קומפקטי ומעוצב, מרצדס EQS מכונית הפאר החשמלית, מרצדס EQE, מכונית הסאלון היוקרתית הנבחנת היום וקצת אחריה הצטרפה מרצדס EQB, עם שבעת המקומות. כך שמרצדס היום מציעה מגוון חשמלי נאה והוא רק הולך וגדל.

עוד מאוברדרייב >>>

מרצדס EQE, מקבילה חשמלית ל-E קלאס אם תרצו, משווקת בארץ עם דגם ה-EQE 350. היא מוצעת עם ארבע רמות גימור וטווח נסיעה מרבי של עד 660 ק”מ. יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי עם הספק של 292 כ”ס, מומנט של 56.5 קג”מ ומאיצה את המכונית הזו ל-100 קמ”ש תוך 6.4 ש’. הסוללה ב-EQE מסוג ליתיום-יון עם קיבולת של כ-91 קוט”ש, שפותחה ויוצרה על ידי מרצדס, וצורכת 18-20 קילוואט שעה ל-100 ק”מ בממוצע. הטווח החשמלי המוצהר מכובד מאוד כאמור ובנסיעה העמוסה שלנו  הציגה קצת יותר מ-500 ק”מ כטווח ריאלי. מערכת הטעינה של מרצדס EQE תומכת בטעינה אולטרה מהירה בעמדות ציבוריות, עד להספק של 170 קילוואט, עם יכולת טעינה של 250 ק”מ טווח בכ-15 דקות.

במבט ראשון קשה שלא להתרשם ולהתלהב נוכח הגודל והצורה הייחודית של המכונית החשמלית המרהיבה הזו. הרושם נוצר מהתאורה הייחודית מלפנים ומאחור, הצגה משל עצמה, ובזכות פרטים נוספים כמו הידיות הנשלפות ונעלמות מעצמן. הצד היפה שלה הוא לחלוטין החלק האחורי, ואילו הפרופיל החייזרי שנוי במחלוקת.

גולת הכותרת של הרכב הזה הוא תא הנוסעים שלו. כמה יפה, ככה מהודר ויוקרתי. מותג היוקרה הזה מציב בכל פעם מחדש סטנדרט משל עצמו. לחלוטין מציב רף קשה מאד למתחרים שלו, כשהפער רק הולך ומתרחק. מסך המולטימדיה המרכזי מוכר מדגמי מרצדס, גדול ומפורט מאד, וגם בעברית. מערכת הניווט בו עובדת היטב, מערכת השמע מבית בורמייסטר מעלפת, לוח המחוונים יכול להפוך למפת ניווט, אם תבחרו באופציית התצוגה הזו, מבין כמה תצוגות אפשריות. ריפודי העור בהירים, החיפויים כסופים, והאווירה ברכב, בשילוב תאורת האווירה הדינאמית והסופר מתוחכמת, נראה כמו מיליון דולר. הופתעתי מאד לגלות שיש רק חימום למושבים ולא קירור בגרסה זו – הפתעה מאכזבת ביום קיצי. התנחמנו בהיגוי האחורי שהכל מאוד על תימרונים צפופים.

בנסיעה ההאצות חזקות והתאוצות מהנות. בידוד הרעשים, מהכביש, מהרוח, מיחידת ההנעה, מצוין. ההיגוי טוב ומדויק, הרכב אוחז בצורה יוצאת דופן בכביש וההתנהגות רהוטה למדי. יש כאן לא מעט כוח ובתנאים חלקלקים הגלגלים האחוריים נלחמים במערכת בקרת היציבות ששומרת אותם במקום. עם כזו מהירות ומשקל לא מבוטל גם על הבלמים מוטלת משימה מורכבת. ניתן לבחור בעצמת הבלימה הרגנרטיבית  אבל היא הרגישה לנו חזקה מדי.

הסיפור של ה-EQE ברור כבר מהנהיגה הראשונה. זה לא רק עניין ההנעה החשמלית, שמייתרת את הביקורים בתחנות הדלק. העניין כאן הוא איכות חיים גבוהה מאד, בפרקי הזמן האלה שאתם בכביש. אם לשעה ביום ואם ליותר. איכות הנסיעה והרכיבים כאן מייצרת רוגע בלתי מוסבר. שימושיות מוקפדת ונעימה שעוטפת כל פעולה על הכביש לחוויה. אותה תחושת ריחוף עתידנית שהכרנו ב-EQS הבכירה. רק שכאן, עם ממדים צנועים יותר, ותג מחיר נמוך יותר, עושה רושם שזו המרצדס החשמלית המרשימה והנכונה מכולן.

מנוע חשמלי הספק 292 כ”ס מומנט 57.6 קג”מ משקל 2,355 ק”ג 0-100 קמ”ש 6.4 שנ’ מהירות מרבית 210 קמ”ש מחיר 600,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר