התרשמות ראשונה: דגמי BYD

יצרנית רכב סינית חדשה תתחיל את דרכה המקומית בעוד שבוע. פגשנו לראשונה את הדגמים שיגיעו לכאן להתרשמות קלה למדי. אלו שלושת הדגמים הראשונים שיגיעו לכאן

שוק הרכב הישראלי נמצא בעיצומה של כניסת מותגים סיניים חדשים. אם בעבר שילוב המילים רכב סיני היה גורר רתיעה, היום היא כבר נעלמה. אולי בחסות המהפכה החשמלית, אולי בגלל שתעשיית הרכב הסינית צמחה לממדים מפלצתיים ואולי פשוט כי חלק מהמותגים הסינים צמצמו את הפער. זה גם נראה לעיתים, שהם כאן בכדי להציע שוב את אותו תמהיל אבזור-גודל-שקל אותו זנחו היפנים והדרום קוריאנים.

עוד מאוברדרייב >>>

BYD ראשי תיבות של build your dreams, מייצרת כלי רכב כבר כשני עשורים. הפעילות שלה כוללת תחומי תחבורה שונים אבל זה לא הסיפור העיקרי כאן. החברה היא אחת מיצרניות הסוללות הגדולות בעולם ומספקת את מוצריה לחברות מוכרות בתעשייה. וכמו הרבה יצרניות בסין, גם כאן העיניים מכוונות למערב כשהדרך לשם עוברת בכמה נקודות פריצה. חלק מהן כבר מוקמו באירופה, כעת מגיע תור ישראל. את יבוא תבצע חברת שלמה מוטורס כששיווק בפועל צפוי להתחיל מיד לאחר ההשקה בישראל בעוד שבוע. למרות שלא מדובר בהמתנה מרובה, ביקשו הסינים להזמין אותנו להאג, למפגש ראשון.

המפגש, כלל התרשמות מוגבלת למדי, עם נהיגה קצרה סביב מתחם מוגדר בתנאים מגבילים ומפוקחים. עושה רושם שהחברה רצתה בעיקר להעביר באופן בלתי אמצעי את הערכים שמובילים אותה וגם את האופן החיובי בו היא מתקבלת בארצות בהן היא כבר משווקת באירופה. בכל מקרה, לארץ עתידים להגיע שלושה דגמים, שניים מהם יישחקו במגרשים סמי-יוקרתיים, אבל אחד מהם מכוון הישר לסגמנט החם ביותר בישראל.

אטו 3 הוא החדש והנגיש מבין הדגמים

אם נתחיל מהמדרגות הגבוהות יותר בפירמידת הדגמים של BYD נמצא שם שני רכבים החולקים את אותה מערכת הנעה. ואפשר לומר זאת כבר עכשיו, זו מערכת הנעה מרשימה מאוד. טאנג EV (בתמונה הראשית) הוא רכב פנאי גדול ממדים הכולל שבעה מושבים. הוא גדול יותר מרכבים מקבילים בהגדרתם ומוסיף הנעה חשמלית טהורה. צמד המנועים שכאן מפיקים 516 כ”ס שמספיקים להאיץ את הרכב הגדול הזה ל-100 קמ”ש תוך 4.6 שנ’ בלבד. טווח הנסיעה המוצהר כאן עומד על 400 ק”מ ומי שחושש איך לעצור את המפלץ המהיר הזה יישמח לדעת שיש כאן מערכת בלימה של ברמבו האיטקלית. לא פחות. תא הנוסעים מציג איכות הרכבה טובה וגם שילוב צבעים וחומרים מרשים. מסך המולטימדיה הגדול נע מעצמו לבחירת הנהג בין מצב רוחבי לאנכי. נאה. בנסיעה הקצרה התגלה רכב כוחני למדי אבל החישוקים הגדולים והכיול הקשיח הציגו ספיגה בינונית במהירות נסיעה עירונית.

האן EV הוא רכב סדאן גדול ורב עוצמה

האן EV מציג את אותה יכולת מרשימה במרכב סדאן קל יותר. קל ונמוך אבל לא קטן חלילה, עם אורך שמגרד את החמישה מטרים זו מכונית גדולה למדי. הביצועים כאן מצוינים עם אותו סידור מנועים, אבל בזכות המבנה הזינוק ל-100 קמ”ש מתקצר ל-3.9 שנ’ והטווח הרשמי עולה ל-512 ק”מ. שני הרכבים האלו, מרשימים, גדולים ומאובזרים, מבוססים על פלטפורמות הכוללות מנוע בעירה פנימית במקור. הבאה שנדגום, אטו 3 (בתמונה הראשית), היא מכונית חשמלית שתוכננה כזו מלכתחילה, כזו שעברה תקינה אירופאית מלאה וכזו שאמורה לטענת BYD לקבל 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי.

אטו 3 מקביל בייעודו וגודלו לרכבי פנאי סיניים חשמליים אחרים בשוק (MG, ג’ילי). המחיר כאן צפוי להיות נגיש, ואם לשפוט על פי תגובת הקהל לדגמים המקבילים – הוא אמור להתקבל בישראל בצורה חמימה למדי. הוא מציד במנוע המפיק 204 כ”ס והנעה קדמית, שלל מערכות בטיחות מתקדמות וטווח רשמי של 420 ק”מ. אבל חשוב יותר מאלו, ובהשוואה לאחיו הגדולים, הוא מרגיש ישיר וטבעי יותר, מציג נוחות עירונית עדיפה וכמותם מראה איכות הרכבה טובה. כמו בדגמים הבכירים גם כאן יש מסך מולטימדיה גדול הסב על צירו ותחושה עדכנית וטכנולוגית. תא הנוסעים מרגיש מרווח ויעיל למדי כשאת העיצוב המצועצע של פתחי המיזוג לדוגמה, אהבנו פחות.

תא הנוסעים של הטאנג

כאמור, ההתרשמות הקצרה מאוד משלושת הדגמים לא אפשרה מבחן אמיתי. זהו מפגש ראשון ומוגבל למדי. כבר ממנו אפשר ללמוד משהו על היצרנית הזו דרך כלי הרכב שלה. מדובר בשלושה דגמים מרשימים למדי, כל אחד בדרכו, המכוונים לפינות שונות, אבל מדברים כולם בשפה דומה. האטו 3 עשוי להיות, במחיר הנכון, הדבר הסיני הגדול הבא בארץ. לא רק בגלל מה שהוא יציע, אלא גם בגלל רשימות ההמתנה הארוכות אצל המתחרים, להן הוא אמור לתת תשובה מיידית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר