רנו מתחילה לשווק בישראל את הארקנה. הארקנה חדש בארץ אבל הוא הוצג בעולם כבר לפני מספר שנים ובושש להגיע לכאן. עכשיו הוא כאן כאמור, עם מרכב פנאי דומי קופה שאהוד על הקהל המקומי וגם עם יחידת הנעה היברידית. הארקנה הוא הדגם הראשון של רנו המשווק כאן עם הנעה היברידית למעשה.
יחידת ההנעה של הארקנה מבוססת על מנוע 1.6 ל’ הנעזר בשני מנועים חשמליים כשהספקם המשותף של כל אלו עומד על 143 כ”ס ועובר אל הגלגלים הקדמיים. המחירים מתחילים ב-150,000 שקלים לגרסת הכניסה (אייקוניק) וכבר ממנה אפשר למצוא כאן אבזור בטיחות מקורי הכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה מהנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מעליה נמצאת גרסת האדישן S המוסיפה גם יכולת זחילה עצמאית בפקקים, התראה על רכב בשטח המת וגם התראה לתנועה חוצה מאחור ועוד. גרסה זו כוללת גם מסכים גדולים יותר (לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה) לעומת גרסת הכניסה. מחירה של גרסה זו נקבע על 160,000 שקלים. גרסת ה-SR תוסיף על כל אלו גם גג שמש ותעלה 165,000 שקלים.

נתוני הביצועים מדברים על תאוצה ל-100 קמ”ש מעמידה תוך 10.8 שניות בדרך למהירות מרבית בת 172 קמ”ש. אולי חשוב יותר בעידן הזה, ולאור יחידת ההנעה ההיברידית, היא ההצהרה של רנו כי האקנה מסוגלת לנוע בעיר עד למהירות של 60 קמ”ש ולטווח של שלושה ק”מ על כוח החשמל בלבד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו