בסופו של יום השאלה הגדולה ביותר שמציבה הג’נסיס GV60 היא שאלה של תמורה. או במילים אחרות, האם היא שונה מספיק מיונדאי איוניק 5 עליה היא מבוססת ומצליחה לייצר תחושת פרימיום מול תג המחיר הנדרש עבורה. התשובה חיובית וחד משמעית.
למבחן התייצבה הגרסה החזקה והיקרה בהיצע. ה-GV60 מבוססת כאמור על הפלטפורמה החשמלית המוצלחת של קונצרן יונדאי. בגרסה הזו, היא מצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים 489 כ”ס שעלותה 439,000 שקלים.
האינטרפציה של ג’נסיס מציגה מראה שונה לחלוטין לעומת מכונית המקור. פחות עתידני והרבה יותר עכשיו ואף כוחני. גם המימדים שונים, כשה-GV60 קצת קטנה יותר. גם תא הנוסעים מרגיש שונה למדי בעיקר בזכות שימוש בחומרים נאים ונעימים. עם תא נוסעים הטובל בעור ועוד התחושה הנדרשת עקב תג המחיר מתקבלת.

גם דגשים קטנים כמו בורר ההילוכים הנעלם בעת כיבוי וכפתורים שונים על ההגה, נותנים כאן תחושה שונה ומוקפדת יותר למרות בסידור הבסיסי הדומה. גם כאן יש שני מסכים גדולים מלפנים, מרשימים למראה וקלים לתפעול. עוד בגזרת החדשות, נמצאות מצלמות המחליפות את המראות החיצוניות. זה עובד טוב וטבעי יותר מאלו בהן נתקלנו אצל יצרניות אחרות, אבל עדיין מרגיש מיותר להפליא. רשימת האבזור כאן ארוכה מאוד, כבר מגרסת הבסיס החלשה והזולה משמעותית. בין השאר, ניתן להוביל את ה-GV הזו מחוץ לחנייה צפופה באמצעות המפתח החכם.
פוטנציאל הביצועים שחבוי מתחת לעורה של ה-GV60 הזו, מרשים בכל קנה מידה. התאוצות שמייצרים שני המנועים החשמליים אדירות, הן ביציאה מהמקום והן בזמן עקיפה. יש כאן מספיק כוח ומשיכה בכדי לבייש מכוניות חזקות, יקרות ונחשבות יותר. התפעול כולו טבעי למדי ואף מערכת הבלימה הרגנרטיבית, המציעה שלל אפשרויות, הופכת את השימוש לקל ונעים.

ה-GV60 מרגישה הרבה יותר ממוקדת ותזזיתית ממכונית המקור. אולי ממד האורך שהצטמצם, אולי הצמיגים העדיפים, הג’נסיס הזו מרגישה הדוקה, מגיבה וכאמור מאוד מהירה. עם כל הכוח הנשלח אל הגלגלים, טוב יעשה הנהג אם יותר את בקרת היציבות פעילה. הכוח ממהר דרך הגלגלים הקדמיים, לא מתבייש להפר את אחיזתם, ואז מצטרף מאחור, עם אותה השפעה בדיוק. לטובת חובבי ההגה, יש גם מצב ‘דריפט’ ייעודי. אך ההגעה אליו מסורבלת והרלוונטיות שלו לקהל היעד מוטלת בספק.
התוצאה עד כאן מרשימה למדי וסעיף התלונות קצר למדי. עם מעטפת ביצועים כזו הנהג מוצא את עצמו נמשך להאיץ שוב ושוב. באופן כזה יהיה קשה להשיג טווח נסיעה שיעלה על 400 ק”מ בין טעינות (מהירות מאוד). חישוקי ה-21 אינץ’ והצמיגים נמוכי החתך גובים מחיר על מהמורות חדות ופוגמים מעט בנוחות הנסיעה. למרות אלו, מדובר במכונית נוחה ושקטה למדי.

ג’נסיס לקחו פלטפורמה מוצלחת מאוד והניחו עליה עיצוב חדש ותא נוסעים שעבר מהפכה. התוצאה מוצלחת מאוד וזו לחלוטין מכונית שיכולה להישיר עיניים למיטב תוצרת הפרימיום האירופית, בלי אבל, בלי כמעט. הגרסה הספציפית הזו, יקרה וחזקה מאוד ותתאים למי שביצועים הם חלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות שלו. מי שיכול להסתפק בקצת פחות כוח, יימצא מענה בגרסת הפרימיום כפולת ההנעה וגם יחסוך לעצמו כ-125,000 שקלים. כך או כך, מדובר באחת המכוניות המשובחות בסביבת המחיר הזו. חשמלית או בכלל.
ג’נסיס GV60 אולטימייט
מנוע: שניים, חשמליים
הספק: 489 כ”ס
מומנט: 71.4 קג”מ
בסיס גלגלים: 299 ס”מ
משקל: 2,220 ק”ג
טווח נסיעה (יצרן): 466 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.0 שנ’
מהירות מירבית: 235 קמ”ש
מחיר: 439,000 שקלים
בעד: ביצועים, אבזור
נגד: גרסה אחת מתחת
שורה תחתונה: פגיעה מדויקת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו