רשמית יונדאי סטאריה מחליף את i800 המסחרית הוותיקה. אבל יבואנית יונדאי מבקשת למצב את עצמה גבוה יותר, ולכן היא מתרחקת מהתחום המסחרי וממקדת את הדגם החדש בתחום הנוסעים וההיסעים. להערכת בכיריה, 85% מהמכירות יהיו מגרסאות הנוסעים.
המראה מאוד מתקדם, כמעט עתידני, ושונה מהקיים בקטגוריה, גם מבחוץ וגם מבפנים. אם כי איכות הפלסטיק, והדפנות הרבעות רומזות שמדובר יותר במסחרית מאשר במיניוואן. הממדים גדולים: בסיס גלגלים של 327.3 ס”מ, ואורך של 525 ס”מ – גדולים משמעותית משל i800 הפורש, ודומים לגרסאות הארוכות של המתחרים כמו: מרצדס V קלאס/ויטו, סיטרואן ג’אמפי ופולקסווגן טרנספורטר.
בחרטומו מנוע טורבו-דיזל 2.2 ליטר שמשרת גם את סנטה פה. מגדש הטורבו כאן שונה, וכך גם מערכת הניהול כשהתוצאה מעלה את ההספק ל-177 כ”ס. התיבה היא אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית (אחורית ב-i800). צריכת הדלק הרשמית עומדת על 11.6 ק”מ/ל’.
בתצורת הנוסעים יש שתי רמות גימור, ‘פרמיום’ ב-270,000 שקלים עם תשעה מושבים, מולטימדיה מקורית עם צג “8 וקישוריות, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה ופתחים גם מאחור, שקעי USB לשורות המושבים מאחור, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, חישוקי “17, מפתח חכם ועוד.
רמת גימור ‘לקשרי’ (295,000 שקלים) מציעה שמונה מושבים, מוסיפה לוח מחוונים מוקרן (“10.25) עם מצלמות היקפיות, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד עור עם חימום למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, חישוקי “18 ועוד. התצורה המסחרית מוצעת בשתי גרסאות, וואן סגור ללא חלונות ב-237,000 שקלים, ועם חלונות צד ב-250,000 שקלים.
התצורה המסחרית הבסיסית הגיעה בשלב זה לבחינת “השטח” ועל כן מוצעת ללא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, ועם מובילאיי בלבד. אם יתעורר ביקוש לדגם הוא יגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, בדומה לשאר הגרסאות, כשהן כוללות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית, התרעת שכחת ילדים ועוד.