חיי המתחרים בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטים, אינם קלים. מתחרים חדשים מוצגים חדשות לבקרים, ומי שרק רגע היה המילה האחרונה, כבר נותר מאחור. גם למותג חזק ונחשק כמו ג’יפ, הקטגוריה הזו לא מחכה, והקומפס, שגרסתו מתוחת הפנים נוחתת כאן, הוא כבר רכב וותיק למדי.
בסה”כ, ולמרות שבושש להגיע, העדכון שעבר הקומפס מקיף למדי. העיצוב החיצוני קיבל ליטוף קל וזה טוב, כי המראה של הקומפס הוא בהחלט אחד הקלפים החזקים שלו. זה אולי לא רנגלר אבל הוא בהחלט מזכיר צ’ירוקי קטן וזו בהחלט מחמאה. את עיקר השינויים, ואת קפיצת המדרגה המשמעותית, מוצאים בתא הנוסעים. בג’יפ בהחלט הצליחו למחוק את גילו של הקומפס בכל הקשור לתחושה בתא הנוסעים. שילוב החומרים בגרסה הנבחנת מוצלח מאוד, ההרכבה מרגישה הדוקה ויש כאן זריקה משמעותית של מסכים כנדרש היום – האחד מול הנהג ומתפקד כלוח שעונים, השני גדול במרכזו של התא. התפעול של אלו מצוין ומהיר ובג’יפ השכילו להשאיר חלק ממתגי התפעול החיוניים מחוץ לתפריטים המגע.
מה שלא חדש מסתתר מתחת למכסה המנוע. בעולם אפשר לקבל את הקומפס עם מנועים חזקים יותר וגרסאות הנעה כפולה. בארץ ההיצע מסתמך על מנוע 1.3 ל’ מוגדש המפיק 150 כ”ס ומעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי-העברה.

יחידת ההנעה המתוארת, עושה את העבודה בעיר ומחוצה לה, אבל לא תמיד עומדת מול הטוב שבהיצע סביב. הביצועים טובים סה”כ כשמה שיפריע לאנינים כאן זו תגובת המנוע המוגדש המושהת ופעולת התיבה. זו מעדיפה העברות חלקות ונעימות על מהירות ולא תמיד ממצה את המנוע עד תום. בימי המבחן העמוסים צריכת הדלק שנרשמה עמדה על 11.7 ק”מ/ל’.
מעבר לזה תא הנוסעים של הקומפס המשיך להרשים אותנו ככל שהמשכנו לנהוג. המושבים לדוגמה התגלו כנוחים לאורך זמן. הנוחות העירונית במהירות איטית על כבישים שבורים נפגמת בגלל הצמיגים נמוכי החתך של גרסה זו וגם בגלל כיול קשוח למדי. במהירות גבוה יותר מציד הקומפס יכולת בוגרת יותר כשבעומס גבוה מורגש מחסור בריסון.
כאמור, הסביבה אליה נשלח הקומפס המחודש רווית מתחרים חדשים ורבי יכולת. נקודת התורפה העיקרית שלו מולם היא יחידת ההנעה. גם המחיר של הגרסה הנבחנת מעמיס עליה התמודדות עם מתחרים המציגים יכולת עדיפה. כך שהקומפס יקרוץ בעיקר לאלו שאוהבים את המותג האמריקאי, ורוצים את הרושם שמייצר המראה החיצוני שלו.
ג’יפ קומפס S
מנוע: בנזין, טורבו, 1,303 סמ”ק
הספק: 150 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 27.5 קג”מ ב-1,560 סל”ד
גיר: מצמד כפול, 6 הילוכים
בסיס גלגלים: 263.6 ס”מ
משקל: 1,505 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.2 שנ’
מהירות מרבית: 199 קמ”ש
מחיר: 229,000 שקלים
בעד: עיצוב, תא נוסעים
נגד: מתחרים עדכניים
שורה תחתונה: לחובבי המראה המסוקס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו