מרצדס מתחילה לשווק יכולת אוטונומית בדרגה 3

יצרנית הרכב תציע את מערכת הנהיגה העצמית שלה - הראשונה שאושרה לכבישים ציבוריים באירופה - כאופציה בתשלום עבור שניים מדגמיה

הדרך לנהיגה אוטונומית מלאה עדיין ארוכה, למרות הצהרות כאלו ואחרות של יצרניות שונות. במרוץ לנהיגה אוטונומית בדרגה 3, מנצחת מרצדס שבימים אלו מתחילה להציע את היכולת הזו בחלק מדגמיה.

עוד מאוברדרייב >>>

מרצדס מציעה את היכולת האמורה בשלב זה רק בשתי ספינות הדגל שלה (S קלאס ו-EQS), בעלות של 5,000 יורו ורק בגרמניה בשלב זה. המערכת מאפשרת, באופן חוקי, לשהות ברכב הנוסע בעצמו מבלי שהנהג מניח ידיים על ההגה או מביט על הכביש. נכון לרגעים אלו, האפשרות הזו מוצעת רק בכבישים מסויימים ועד למהירות 60 קמ”ש. במידה והמערכת תזהה מצב שבוא נדרשת התערבות הנהג, היא תדרוש ממנו לקחת שליטה.

למכוניות רבות קיימת יכולת אוטונומית מסויימת כבר היום. אך אף אחד מהיצרניות אינה מציעה אפשרות כזו באופן חוקי ומוצהר. ברוב כלי הרכב, המיוצרים על ידי חברות אחראיות, ניתן לגרום למערכות לנהוג את הרכב למספר שניות, לאחר מכן הנהג יידרש לשים את ידיו על ההגה. חלקן יבצעו תהליך בלימת חירום אם לא תהיה תגובה מהנהג. אחרות, של יצרניות פחות מפוקחות, יאפשרו המשך נסיעה במצב האמור. מרצדס, היא הראשונה להציע יכולת מאושרת חוקית ואמיתית כזו.

הדגמים שהוזכרו בשילוב המערכת יכולים כרגע לנוע על 13,000 ק”מ של כבישים שהוגדרו במתאימים לכך בגרמניה. בשלב הבא במרצדס מקווים לאפשר שימוש דומה גם בנוואדה וקליפורניה. לגבי ישראל אין עדיין צפי. ראוי אולי לציין, שלמרות הצהרות רבות בעשור האחרון לגבי נהיגה אוטונומית, ההתקדמות לשם עדיין איטית למדי.

ובאותה נשימה, צריך להזכיר, שבמרצדס משתמשים בכל סוגי החישה המוכרים, לרבות לידאר. בניגוד לחברות רכב וטכנולוגיה שונות, שטוענות שניתן להסתפק במצלמות חכמות ובחיישנים, מרצדס מוכיחים כעת, שנהיגה אוטונומית מלאה, דורשת קת יותר תחכום והשקעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר