נהיגה ראשונה: קיה ספורטאז’

הדור החדש של רב המכר של קיה כבר כאן. הספורטאז' הקודם היה רכב פנאי אהוב במיוחד על הקהל המקומי וזה החדש עולה על על קודמו. רק חבל שכמו באחיו התאום אין בשורה בתחום ההינע

כנראה שלא צריך להציג בפניכם את קיה ספורטאז’. מדובר אחד מדגמי הקרוסאובר המשפחתיים הנמכרים בשוק ומושא השאיפות המוטוריות של משפחות רבות בישראל. בימים אלו התייצב בישראל קיה ספורטאז’ החדש, והפעם כשאומרים “חדש” באמת מתכוונים לכך.

עוד מאוברדרייב >>>

הדור החדש של ספורטאז’ מתבסס על פלטפורמה חדשה לגמרי אותה הוא חולק עם אחיו יונדאי טוסון. העיצוב החיצוני חדש לחלוטין ויחד עם החזית העדכנית והחדשה של קיה עליה מתנוסס המותג החדש משווים לספורטאז’ מראה גדול ומאסיבי מבעבר, אם כי הוא התארך רק ב-3 ס”מ.

הקוקפיט קיבל עיצוב מודרני המתבסס על שני מסכים רוחביים צמודים בעלי תצוגה מרשימה, אחד משמש כלוח מחוונים והשני למערכת המולטימדיה והניווט. איכות החומרים השתפרה משמעותית, כשברמת גימור ‘פרימיום’ הבכירה הכוללת גם ריפודי עור ושילוב צבעים בהיר מתקבלת תחושה יוקרתית ביחס למקובל בקטגוריה.

גם אבזור הבטיחות שודרג וכולל בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ומניעה אקטיבית של מעבר לנתיב לא פנוי, נוסף על מערכת שמירת נתיב אקטיבית ו-7 כריות אוויר.

מה שלא חדש, נכון לעתה, הוא היצע המנועים המקומי שהגיע מהדור הקודם אחרי מסכת שיפורים  וכולל מנוע 1.6 ליטר טורבו המספק 180 כ”ס ולצידו, באופן לא שכיח, גם מנוע טורבו דיזל בנפח דומה עם 136 כ”ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה והנעה קדמית. בהמשך השנה צפויה להצטרף למבחר גם גרסה היברידית, כשאי שם ב-2023 הבאה גם גרסת ‘פלאג-אין’ הייבריד מסקרנת.

צילומים: רונן טופלברג

בנסיעה

מנוע הטורבו הבנזין המוכר לא מאכזב, ולמרות שספורטאז’ הוא לא קרוסאובר קליל הוא מצליח לספק ביצועים טובים ברוב תנאי הדרך וגם תחת עומס. עם זאת, הספורטאז’ לא משדר תחושת נמרצות, בגלל אופי מעט הססני של תיבת ההילוכים כאשר נדרשים לצאת לעקיפה מהירה.

כיול המתלים מעט קשיח, מה שיוצר יחד עם היגוי מדויק תחושה מוצקה בנסיעה והתנהגות שמשדרת ביטחון לנהג. נוחות הנסיעה טובה במהירויות בין עירוניות, אך נוקשות המתלים בשילוב צמיגים בחתך נמוך יוצרים מעט קופצנות בכבישים עירוניים משובשים.

סיכום

קיה ספורטאז’ ממשיך להציע מתכון שקולע לטעם של הנהג הישראלי: קרוסאובר מרווח עם מראה מובחן, רמת אבזור ובטיחות גבוה וסמל מבוקש על מחזיק המפתחות. לאלו מצטרפים בדור החדש רמת איכות משופרת בתא הנוסעים ומערכות בטיחות משודרגות.

מצד שני, ספורטאז’ כבר לא מציע דיל שובר שוק כבעבר, כשהוא מיישר קו עם המתחרים שהתייקרו, כשמחירו מתחיל ב-170 אלף ש”ח ומטפס עד ל-195 אלף ש”ח לגרסת ‘פרימיום’ המאובזרת. ההתייקרות הזו לא תעשה לא חיים קלים, אבל לא תמנע גם מהדור החדש להמשיך להיות מהקרוסאוברים המשפחתיים המבוקשים בשוק.

קיה ספורטאז’ 1.6 טורבו EX

מנוע: 4 צילינדרים,  1,598 סמ”ק, מגדש טורבו

הספק: 180 כ”ס

מומנט: 27 קג”מ

גיר: מצמד כפול, 7 הילוכים

בסיס גלגלים: 268 ס”מ

משקל: 1,558 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.8 שנ’

מהירות מירבית: 201 קמ”ש

מחיר: 170 אלף שקלים

בעד: יותר איכותי

נגד: יותר יקר

שורה תחתונה: הלהיט הבא למשפחה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר