שלומית אופיר
מותג התכשיטים שלומית אופיר נוסד לפני כ-12 שנה, לאחר ששלומית, מעצבת תעשייתית בהכשרתה, סיימה את לימודיה והחליטה להתמקד בעיצוב תכשיטים. היא מייצרת בסטודיו שלה בתל אביב, כשהמותג מתאפיין בעיצובים בקו נקי מחומרים שונים מזהב וכסף המשולבים בהם אבנים טבעיות, אמייל, פורמייקה, חרוזי סיליקון, ועוד. המותג גדל ונחשב היום לאחד ממותגי התכשיטים האהובים והמובילים בארץ, עם חמש חנויות ואתר אונליין עם מגוון סגנונות תכשיטים והשראות מתרבויות שונות.
בימים אלה מושקת הקולקציה העונתית שנוצרה במהלך הקורונה עם כ-100 פריטים. "היצירה הייתה עבורי סוג של אסקפיזם", משתפת אופיר, "המשכתי לייצר כי אנשים מצפים כל חצי שנה לקולקציה חדשה ורציתי לשמר את ההמשכיות.
לדבריה, היה מאוד משמח לראות שהלקוחות המשיכו לתמוך בעסק בקנייה אונליין למרות שהחנויות נסגרו. "כשהפעילות עברה לאונליין, ראינו לקוחות חדשים שנחשפו לקולקציה וגם היו רכישות מחו"ל. בימים אלה, כשהחנויות חזרו לפעול ואין תיירים, מאוד משמח לראות שהישראלים ממשיכים להגיע ומעריכים עיצוב כחול לבן".
שפירא תכשיטים
מאחורי המותג "שפירא תכשיטים" עומד יניב, מעצב וצורף עם עסק של למעלה מעשרים שנה. לדבריו, בשנים האחרונות גוברת המגמה של עיצוב תכשיט בהזמנה אישית. "לקוחות מחפשים את התכשיט הייחודי שהצורף מעצב ומכין עבורם", הוא אומר. "אישה שעונדת תכשיט רוצה לדעת שאין עוד תכשיט זהה. יותר לקוחות מגיעים ומבקשים שאעצב להם תכשיט ייחודי".
באשר לייחודיות העיצובית ולכתב ידו הוא אומר כי, "לאחרונה עיצבתי קולקציה מיוחדת עם מגן דוד, לפני כן קולקציה בכתב עברי עתיק שאנשים מאוד אהבו, ובקשו טבעות ותליונים עם שמם או עם שמות הילדים. יש עוצמה למילה על תכשיט, וכשהיא כתובה בכתב עתיק יש לזה גם יופי".
שפירא מספר כי הקורונה לימדה את כולנו שניתן להתגבר על עניין המרחק. "היום ניתן למכור תכשיטים ולקבל הזמנות ממישהו שגר בצפון או אפילו מעבר לים, והתכשיט מגיע אליו בדיוק כפי שדמיין, וזאת מבלי לפגוש אותי. אם בעבר אנשים חששו להזמין תכשיט יקר באונליין, הקורונה לימדה שזה אפשרי, והיו לנו הזמנות של טבעות יהלומים מאוד יקרות שנשלחו עד הבית מבלי חשש".
"8th Floor Studio"
המעצבת דינה אהרוני היא בעלת סטודיו לצורפות ועיצוב תכשיטים בשם "8th Floor Studio". היא הייתה אמורה להשיק את הקולקציה הראשונה בחודש מרץ 2020, אבל אז באה הקורונה וביטלה את דוכני הפופ אפ שתוכננו.
עם זאת אהרוני לא ויתרה, היא הקימה אתר והשיקה את הקולקציה, ובימים אלה, כשהיא בעיצומה של הכנת קולקציה שנייה, היא קיבלה במה במגזין האופנה הבינלאומי "Vanity Fair uk".
עבור אהרוני מדובר בהישג משמעותי, שכן עד לפני שנתיים היא עבדה בבית השקעות ועזבה הכל כדי להגשים חלום ישן. לפני עשר שנים היא למדה צורפות, ומאחר שלא היה לה אומץ להיות עצמאית הותירה את התחביב בצד. "מגיל קטן אהבתי לענוד את התכשיטים של אמי, להתבונן בתכשיטים של סבתא ובסיכות שהיו לה, כל אלה היו השראה עבורי. לפני כשנתיים אזרתי אומץ והחלטתי שאני צריכה להגשים את החלום", מספרת אהרוני.
לשאלה מה הנשים הישראליות מחפשות בתכשיט היא עונה כי "נשים מחפשות תכשיט ייחודי ושונה. עם זאת, חשוב להן שלא יהיה מסורבל לענוד אותו ושיהיה נוח על הגוף. הן גם יחפשו תכשיט במחיר סביר".
"BE SEMBOL"
מור קירשטיין מנור וספיר צימרמן גרוס בנות ה-31, הן חברות ילדות שחלמו לעבוד יחד. אחרי שנים שעבדו למען אחרים, הן החליטו שהגיע הזמן לאחד כוחות ולעצב תכשיטים משלהן עם אלמנטים וסמלים בעלי משמעות .
"לפני שנה וחצי פתחנו את עסק שנקרא "BE SEMBOL", מותג תכשיטים עם קולקציה שהוצגה באינסטגרם, ובקיץ שעבר אזרנו אומץ ופתחנו גם אתר מכירתי בעיצומה של מגפת הקורונה", מספרת גרוס. לדבריה, דווקא בתקופת הסגרים הייתה עלייה במכירות. הריחוק החברתי אילץ אנשים לשלוח מתנות. "מאחר שהכל היה סגור ולא היו מסעדות ומקומות בילוי, אנשים חיפשו דרך לציין את המאורע על ידי הענקת תכשיט", אומרת גרוס. "רצינו לבדל את המותג מכל ההיצע שיש בשוק, ולכן השקנו קולקציית תכשיט עם משמעות: קולקציית מזלות, קולקציית אותיות, קולקציית חמסה ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו