אושיית הרשת מאיה ורטהיימר, לה למעלה מ-340 אלף עוקבים, העלתה אמש (שני) בסטורי שלה באינסטגרם שילוט פרסומת של Adika (מבלי לציין את שם החברה), בה מצולמות שלוש נערות, וגינתה את הפרובוקטיביות שמוצגת לכאורה.
.jpeg)
וכך כתבה: "מחשבה מטרידה אותי, והייתי שמחה לדמוע את דעתכם. אני לא בטוחה עד הסוף מה דעתי על הנושא ואני לא בקטע של קיצוניות לכאן או לכאן, אבל היום משהו גרם לי לאי נוחות. ראיתי פרסומת לחנות בגדים שבעיקר מתאימה ומשווקת את עצמה למתבגרות. אני בעד שכל אחת תלבש ותעשה מה שבא לה, אבל כשזה נוגע לנוער, אני מאמינה שצריך להיות אמצע. זאת הפרסומת, והדוגמנית באמצע בת 17 בלבד (לאחר בירור, ורטהיימר כתבה תיקון וציינה כי היא בת 18) ואני תוהה, האם זה חייב להיות כל-כך פרובוקטיבי?"
"למה להעלות מלכתחילה את הנושא? כי מוזר לי שאסיה גדלה לעולם שבו הפרסומות של בנות נוער מראות משהו מאוד ספציפי ומאוד פרובוקטיבי, וקצת מוגזם בעיני שכאילו מעודדת את כולן ללכת למקום מסוים", הוסיפה.
.jpeg)
בסטורי לאחר מכן כתבה כי "ראיתי גם תמונות של פרסומות של המותג הצעיר של ויקטוריה'ס סקירטס ויש בהמון גדלים וצבעים (שונים) מחייכות ומראות לי משהו שנראה לי יותר בריא".
ורטהיימר אף העלתה צילום בו היא התבקשה להסיר את הסטורי, אך לא עשתה זאת. בנוסף, היא חשפה כי כמעט 52 אלף עוקבים סימנו שהפרסומת מוגזמת, לעומת קרוב ל-5,000 שכתבו שזה לא. "עברו 13 שעות בלבד. כרגע אני מרגישה שגופי הפרסום מפחדים לפגוע באנשים שמושכים בחוטים, אבל אני לא משחקת במשחק הזה. בבקשה, נעשה שינוי אנחנו", קראה לעוקבים.

בהמשך לדברים אלו, ורטהיימר העלתה הבוקר פוסט בו כתבה: "האם אני רוצה שהעולם שהבת שלי גדלה בו יהיה יותר טוב?כן. אני רוצה שהמסרים שהיא תקבל מהעולם הם שהיא יכולה להיות כל מה שהיא רוצה להיות, שתלבש מה שבא לה, שתחשוב ותעשה כל מה שהיא חפצה בו בביטחון. שהיא לא תקבל מסר שהיא צריכה להיראות ולשדר משהו שהוא דרך אחת / גוף אחד / גזרה ספציפית / לבוש ספציפי... אנחנו נשים, ואתם יודעים מה נשים רוצות? הן רוצות להיות מה ואיך שבא להן. אז בבקשה, אני יודעת שאני נמלה קטנה בתוך ים גדול, ואולי המילים שלי לא היו חזקות ולא יבואו שינוי, אבל אפילו אם נערה אחת קוראת את זה וחושבת לעצמה 'וואלה, אני כמו שאני - וזה נפלא ככה', אז שום דבר אחר לא משנה לי".
View this post on Instagram
מ-Adika נמסר כי "Adika פונה לנשים בכל המידות. הרחבנו את הטווח החל מ-XS ועד XXL, ואנו גאים בכך. הצרכנים יכולים להתרשם מההצלחה הבינלאומית של המותג כמוביל טרנדים, לבקר בחנויות ולעקוב באתר ובאינסטגרם אחרי העמוד שלנו ולראות את הקולקציות והדגמים הכי עדכניים שמובילים את עולם האופנה והלייף סטייל. כל אחת יכולה להיות גאה במי שהיא ולהעביר את המסרים שלה באינסטגרם כפי שהיא רואה לנכון".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו