המגמה, בה המלון קפץ לביקור בחלל הבית הפרטי, החלה להתפתח עוד לפני הקורונה, אך בדומה לאלמנטים רבים אחרים שמרכיבים את שגרת חיינו, גם המגמה הזאת קיבלה משמעות נרחבת יותר עם פרוץ המגפה וסגירת שערי המלונות בארץ ובעולם.
היום, הלך הרוח הוא: ליצור מציאות שתתאים לי, ולכן אם נעים לי במלון אין סיבה לוותר על החוויה // עיצוב ותכנון פנים: איתמר לוי
כדי להבין את עומקה של מגמת האירוח ואת מקורות צמיחתה, חשוב להסביר קצת יותר את התהליכים החברתיים שאנו חווים בשנים האחרונות.
המרדף האינסופי, ויש לומר המתיש לעיתים, אחרי הפריים המושלם לצילום האינסטגרמי, גבה כבר לא מעט קורבנות בדרך לתמונה המושלמת. גם אם אנחנו לא לגמרי מוכנים להודות אנחנו תופסים את עצמנו יותר ויותר עושים דברים כדי שאפשר יהיה לתעד – צילחות המנות במסעדה, בו השפים משקיעים היום את מירב המאמצים כמו גם ריזורטים מלונאיים בלוקיישנים אקזוטיים מעבר לים פועלים כדי ליצור חוויה נעימה וטעימה, ולא פחות חשוב: שתצטלם יפה.
גם ערעור ההיררכיות, בחסות המהפכה שחוללו המדיות החברתיות, מאפשר כיום נגישות ויצירת קשר ישיר העוקף את שרשרת נותני השירות והמשווקים, והתובנה החדשה הזאת יוצרת חשיבה שהכל בר השגה.


לצד האורחים שבאים, הצרכן המודרני מארח בעיקר את עצמו. ההבנה שהוא צריך לדאוג לעצמו ולשים את עצמו במרכז באה לידי ביטוי בָאופן שבו הוא מעצב את ביתו תכנון ועיצוב פנים: מורן גוזלי// צילום: עודד סמדר
הערך החווייתי, שעומד במרכז תשומת הלב של העולם החדש, הפך לסוג של ברירת מחדל, בין אם מדובר בביקור בחנות או במלון, ובין כשמדובר בחלל הבית הפרטי. הפכנו לצרכנים של חוויות טובות. חוויה טובה גורמת להרגשה טובה והרגשה טובה היא מעין מעטפת ששומרת עלינו מעולם אינטנסיבי וקשוח שמתנהל בחוץ.
בהשראת החוויה המלונאית מתחם השינה יעוצב בקו אלגנטי, בעל חומריות עשירה, כזה שמשדר חום וממעניק סוג של חיבוק לבעליו. תכנון ועיצוב פנים: מורן גוזלי // צילום: עודד סמדר

כשאנחנו נכנסים לחלל הבית הפרטי כל אלו צריכים להתקיים. התפיסה החדשה מציבה שאלה: אם אני כל כך נהנה בריזורט הנחשק, למה אני לא יכול לתרגם אותו לחללי הבית הפרטי שלי? בעבר, מה שהיה במלון נשאר במלון. היום, הלך הרוח הוא: ליצור מציאות שתתאים לי, ולכן אם נעים לי במלון אין סיבה לוותר עליו לגמרי, אני אעשה אדפטציה לחלל הבית הפרטי.
הרצון שלנו לחוות חוויות טובות, נעימות וחיוביות מצדיק את הרצון לשלב מוטיבים מלונאיים בבית הפרטי. הצרכן המודרני רוצה לקום לחלום. לא בכדי השתנה הז'רגון הביתי – המקלחת הפכה לחלל רחצה, חדר השינה הוא סוויטה והסלון הוא חלל מגורים.
הרצון שלנו לחוות חוויות טובות, נעימות וחיוביות מצדיק את הרצון לשלב מוטיבים מלונאיים בבית הפרטי // עיצוב ותכנון פנים: איתמר לוי
בסוויטות רחבות הידיים המתוכננות כיום, פונה חלל הרחצה אל חלל השינה, פעמים רבות עם מחיצת פנים עשויה זכוכית שקופה המאפשרת למראה המרהיב של אזור הרחצה לבוא בדיאלוג עם אזור השינה והמנוחה // עיצוב ותכנון פנים: איתמר לוי
לצד האורחים שבאים, הצרכן המודרני מארח בעיקר את עצמו. ההבנה שהוא צריך לדאוג לעצמו ולשים את עצמו במרכז באה לידי ביטוי בָאופן שבו הוא מעצב את ביתו, בשאיפות שלו ובציפיות מהחוויה שהבית אמור לספק לו.
בהשראת החוויה המלונאית מתחם השינה יעוצב בקו אלגנטי, בעל חומריות עשירה, כזה שמשדר חום וממעניק סוג של חיבוק לבעליו.

חלל הרחצה יחופה באריחים במראה שיש איטלקי, מגויד. שיש כריצוף וכחיפוי במלונות הוא קלאסיקה על זמנית שמזוהה יותר מכל עם בתי המלון. // תכנון ועיצוב פנים: מורן גוזלי // צילום: עודד סמדר.
חלל הרחצה יחופה באריחים במראה שיש איטלקי, מגויד. שיש כריצוף וכחיפוי במלונות הוא קלאסיקה על זמנית שמזוהה יותר מכל עם בתי המלון. חללי רחצה מלונאיים בעלי קו עכשווי יותר, יכניסו מקצבים אחרים לחלל, תוססים יותר, צבעוניים, בדומה לקו שמכתיבה מעצבת העל הספרדיה פטרישיה אורקיולה, במלונות הבוטיק בהם היא מכתיבה את הקו העיצובי. בסוויטות רחבות הידיים המתוכננות כיום, פונה חלל הרחצה אל חלל השינה, פעמים רבות עם מחיצת פנים עשויה זכוכית שקופה המאפשרת למראה המרהיב של אזור הרחצה לבוא בדיאלוג עם אזור השינה והמנוחה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו