גיא הוכמן הצית דיון סוער: "עשיתי ברית לבן שלי"

השחקן והקומיקאי סיפר בפוסט ארוך על ההחלטה למול את בנו הבכור: "רוצה שהילד שלי יהיה כמו כולם, נטול עודפים" • התגובות לא איחרו לבוא

גיא הוכמן, צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של הוכמן

ברית מילה היא סוגיה רגישה בקרב זוגות לא דתיים, ומעוררת לא פעם דיונים סוערים בין המתנגדים לאקט - שרואים בו ממש חילול ופגיעה בגופו של הילוד הרך שרק נולד, לבין אלה שרואים בו אבן דרך מתבקשת בחייו של ילד יהודי.

מי שנדרש אתמול (שלישי) לסוגיה, בסגנונו הייחודי תוך שהוא כמובן מתייחס לנימוקים בעד ונגד, הוא הקומיקאי, שחקן, תסריטאי גיא הוכמן ("נייס גיא"). בסוף ינואר האחרון הפך הוכמן אב לבן בכור, שזכה בגיל שמונה ימים לשם רום ולברית כדת משה וישראל.

"טריגר ברית מילה: עשיתי ברית לבן שלי", פתח הוכמן (32) את הפוסט שהעלה לפייסבוק ולאינסטגרם שלו. "הרבה יצאו עליי. כנראה הרוב חברי מחאת 5g, מתנגדי חיסונים, או סתם כאלה עם קטן שמאשימים את המוהל", התבדח.

"כך או כך, אני מכבד. ומבין. זה באמת אקט נוראי, ופגאני, ופרימיטיבי. ולא משנה אם זה רופא כירורג, מוהל עורלות או קצב כיפות, בסופו של דבר איש זר בא לחתוך לילד שלך את השמקלה ואין לך מה לעשות מלבד להגיד לו - אחי תתמודד, גם לי עשו. קשה יש רק כשהוא עומד ויש לך עוד זמן עד שתגיע לשם", כתב בבדיחות מהולה בציניות.


View this post on Instagram

A post shared by Guy Hochman - גיא הוכמן (@guy_niceguy)

"ונכון, כואב לו והוא בוכה וזה קורע את הלב, אבל בואו, מי יזכור את זה? הבן אדם שורט לעצמו את הפנים ולא מבין למה הוא בוכה, אז האקט הזה ילווה אותו כל החיים? למישהו פה פעם עלה פוסט-טראומה מהברית באמצע פיפי? ונכון, זה לא פייר להחליט על איש בן 8 ימים" נגע הוכמן באחד מטיעוני הנגד הבולטים הנשמעים נגד האקט, "אבל שיתרגל, פה זה לא דמוקרטיה. יש הורים בבית שכנראה עוד יקבלו הרבה החלטות בשבילו. 

"לפחות עכשיו לא צריך לריב על זה. אם מישהו כבר מרים טלפון לרווחה, תנו לי צ׳אנס. אני אבא שבועיים, אבל אבא ריאלי שמבין שבסופו של דבר הכל עניין חברתי. אני רוצה שהילד שלי יהיה כמו כולם. הרי כבר בגן המין הדביל עושה השוואות בולבולים, אז למה שכולם יבואו מסודרים עם הצווארון ורק הוא עם חילזון נוצרי? כזה ילד, נטול הסכם עודפים, עוד יחשוב שהוא פתית שלג מיוחד ובגיל 10 ירצה חינוך אנתרופוסופי וישנה את שמו למירב". 

"עזבו אותי. רוצה ילד רגיל עם בולבול יהודי רגיל, שבגיל שמתחילים עניינים עם המין השני יהיה מרוכז בסיטואציה ולא יפחד מהתגובה של הפרטנרית לפין עם שקית שוקו בקצה. זה למה עשינו לו ברית" כתב.ו"רום", פנה הוכמן בסופו של הפוסט לבנו הבכור, "אם עוד כמה שנים תקרא את זה ותכעס עליי, אני אבין. רק תזכור שעל הברית הייתי לי יכולת להחליט, על הגודל לא. זו כבר גנטיקה. גם אני נדפקתי. אוהב אותך ילד, שמור על הקטן".

כצפוי,  הפוסט של הוכמן לא עבר חלק לכולם בעיניים, והתגובות היו חלוקות. "אלוף עולם אחי! כל מילה במקום. סחטיין ומלא מלא מזל טוב, וכמו שאמרה רחל המשוררת (או משוררת אחרת, לא זוכר..) ״מי שלא טוב לו, יום טוב לו!״, התבדח גולש. "מזל טוב. מבאס שאתה בכלל צריך להסביר את עצמך, אבל בין הצחוקים ריגשת מאד", הוסיפה גולשת אחרת.

לצד עשרות תגובות מפרגנות, ניתן היה למצוא גם עשרות תגובות זועמות שלא התחברו לתוכן הפוסט ובעיקר לא לאקט עצמו. "מי אתם יהודים שאומרים ליהודים אחרים לא לעשות ברית מילה לבנים שלהם. תתביישו לכם", זעם גולש. "ועכשיו דמיינו אבא שהחליט לחתוך חתיכה מאיבר המין של *התינוקת* שלו בשם הקונפורמיות החברתית, ומתבדח על זה. פתאום זה נשמע הרבה יותר מזעזע, הא? מתלבטים? קחו את הזמן. זו החלטה בלתי הפיכה. תנו לילד לבחור. הגוף שלו. החלטה שלו", הוסיף גולש אחר בכעס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר