ארה"ב וטורקיה קיימו אימון צבאי משותף

למרות המתיחות: כוחות של שתי המדינות קיימו תרגיל בים השחור • המטרה: להציג המשך של שיתוף פעולה תחת ברית נאט"ו

תרגול של הצי הימי האמריקני (ארכיון) // צילום: איי.אף.פי // תרגול של הצי הימי האמריקני (ארכיון)

בצל המתיחות – וושינגטון ואנקרה ממשיכות לשתף פעולה: הצי השישי האמריקני, שפועל תחת פיקוד אירופה האמריקני, והצי הטורקי קיימו ביום שלישי תרגיל משותף בים השחור. המטרה: להציג כלפי חוץ את המשך שיתוף הפעולה תחת ברית נאט"ו.

בתרגיל השתתפו ספינות הטילים USS דונלד קוק ו-USS פורטר ומטוס ששייך לצי האמריקני, ואילו מהצד הטורקי השתתפו הספינות TCG אורוג'רייס ו-TCG טורגוטרייס. כמו כן, השתתפו גם מטוסי 16-F טורקיים וכטב"מים. מדובר בסוגיה מעניינת, שהרי ביולי אשתקד החליטה ארה"ב לבטל את השתתפותה של טורקיה במיזם ה-F-35, ולכן אלו מיטב מטוסי הקרב של חיל האוויר הטורקי. 

התרגיל כלל לוחמה באדמה, באוויר וביבשה, ושני הצדדים תרגלו את התיאום ביניהם.   

"אנחנו מברכים על ההזדמנות לתרגיל זה", סיפר השגריר האמריקני באנקרה, דייויד סאטרפילד. "בתור חברי נאט"ו, אנחנו מחוייבים לדאגה לשלום וליציבות באירופה ובמזרח התיכון. התרגילים המשותפים בונים את האמון בין הצדדים ומחזקים את שיתוף הפעולה הביטחוני החזק בים השחור". 

מי שסיכם את התרגיל מצד הצי האמריקני הוא סגן אדמירל ג'ין בלאק. "טורקיה היא בת ברית חשובה שלנו ושותפה ימית שלנו בנאט"ו, והתרגילים המשותפים בים השחור מחזקים את היתרונות של ברית נאט"ו", הסביר סגן אדמירל בלאק. לדבריו, "היכולת שלנו לשתף פעולה ולפעול ביחד מתבססים על הסולידריות ועל העוצמה של נאט"ו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר