אאודי מציג את הדור החדש והרביעי למכונית המשפחתית שלה בגרסאות ספורטבק (5 דלתות) וסדאן בלבד. כמצופה מאאודי הדור החדש של ה-A3 מזכיר מאוד את הדור הקודם ויחד עם זאת נראה עדכני ומודרני יותר. בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 2.64 ס״מ, לעומתו הרוחב של 1.82 ס״מ והאורך של 4.34 ס״מ בספורטבק או 4.50 בסדאן צמחו ב-3 ס״מ לעומת הדור הישן. נפח תא המטען עומד על 380 ו-425 ליטר בספורטבק וסדאן בהתאמה.
ל-A3 החדשה יש מקדם גרר נמוך של 0.25cd (בגרסת הסדאן, הספורטבק פחות אווירודינמית) בין היתר בזכות תריסים בגריל הקדמי נפתחים ונסגרים לטובת קירור או שיפור זרימת האוויר (וחסכון בדלק). וכמו-כן לצידם, בטמבון הקדמי, יש פתחים לניתוב האוויר לבתי הגלגלים הקדמיים גם כן לשיפור זרימת האוויר.
עוד הבדל בין 2 הגרסאות הוא במתלים שם הסדאן קיבלה קפיצים מעט נוקשים יותר מהספורטבק וגרסאות ה-S ליין מקבלות קפיצים נוקשים עוד יותר שגם מנמיכים את ה-A3 ב-15 מ״מ.
מתחת למכסה המנוע יוצאו מנועי בנזין בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר עם הספקים של 110 ו-150 כ״ס בהתאמה. לשניהם אופציה לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים שכנראה תהיה האופציה היחידה בארץ. המנוע הגדול מפיק גם 25.5 קג״מ ומאיץ ל-100 קמ״ש תוך 8.4 שניות ועד למהירות מירבית של 224 קמ״ש.
גרסת ה-1.5 ליטר תגיע עם מערכת סמי היברידית שאוגרת אנרגיה בזמן האטת הרכב ומוסיפה עד 5 קג״מ בתחילת נסיעה או האצה מסל״ד נמוך. בנוסף היא מאפשרת לכבות את המנוע לחלוטין בשיוט מבלי להשפיע על תפקוד המערכות השונות. בסך הכל היא משפרת את צריכת הדלק בכ-0.5 קמ״ל.
בתא הנוסעים אפשר למצוא לוח שעונים דיגיטלי מלא ומערכת מולטימדיה בגודל 10 אינץ׳ אשר מגיעות כסטנדרט עם התממשקות לאנדראוד אוטו ואפל קארפליי. מהיבואן נמסר שצפוי ההגעה של ה-A3 החדשה לארץ הוא לקראת סוף השנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו