השב"כ החליט: היחידה לאבטחת אישים תאבטח את גנץ

היחידה לאבטחת אישים קיבלה על עצמה את המשימה, לאחר שמשמר הכנסת, שהיה אחראי על האבטחה, הגביר את השמירה עליו

צילום: קוקו

שירות הביטחון הכללי המליץ הערב (שלישי) לוועדת צ'חנובר, הוועדה המייעצת לענייני אבטחה, כי האחריות לאבטחת ח"כ בני גנץ תועבר ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כיו"ר ועדת השרים לענייני שב"כ, אישר את המלצת הוועדה בכפוף לאישור חברי הוועדה.

כזכור, קצין הכנסת החליט במהלך סוף השבוע לתגבר את האבטחה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בעקבות סדרה של איומים כנגדו ברשתות החברתיות. יממה לאחר מכן, ביום ראשון היועמ"ש מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, והוציאו הודעה משותפת בעניין בה טענו כי "הם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות".

בהמשך הודעתם של מנלדליט וכהן השניים הדגישו כי "מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית".

צילום: גדעון מרקוביץ

יש לציין, כי ההמלצה של השב"כ לאבטח את בני גנץ מגיעה אחרי שבועות סוערים ומערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה בה זכו כל הצדדים הפוליטיים, מימין ומשמאל למנות גדושות של פרסומים עוינים ברשתות. רק אתמול פורסם פוסט בפייסבוק, שעורר סערה ברשתות, עם תמונה של מנהלת בית ספר מאזור השפלה כשהיא נראית לכאורה מכוונת אצבע, לדמות אקדח, לעבר דמותו של נתניהו כשהוא לבוש במדי אסיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר