הפרסומות המסחריות עושות שימוש בדמויות היתוליות, הבאות לשכנע את הצופים כי תיווך של סוכן ביטוח נועד להעשיר את כיסו על חשבון הלקוח, שבעצם יכול לחסוך את עלויות התיווך ברכישת הפוליסה ישירות מחברת הביטוח.
מאידך גיסא טוענים הסוכנים כי השירות והליווי הניתן על ידי סוכן, מספקים חוויית שירות מתקדמת ורמת אמינות גבוהה, וכי התנהלות ישירה אל מול חברת הביטוח נטולת הנימה האישית אף פוגמת במהירות ובאיכות השירות.
בשני המקרים מדובר בפרסומות שיווקיות הנאבקות על כיסו של הצופה, ואין לראות בהן אורים ותומים. יחד עם זאת, חשוב להכיר את המיתוסים, להפריך או לאמת אותם, טרם הבחירה בין השניים.
רכישה ישירה מחברת ביטוח זולה יותר מרכישה באמצעות סוכן ביטוח
רבים מאמינים כי רכישת פוליסת ביטוח לרכב באמצעות סוכן ביטוח, תהיה יקרה יותר מכל רכישה ישירה מן החברה עצמה. על פניו מדובר בהנחה הגיונית. לעלות הפוליסה במקרה של רכישה מסוכן תתווסף עלות התיווך וטרחת הסוכן, מה שייקר את העלות באופן טבעי.
בפועל אין מדובר במדע מדויק, שכן בזכות ניסיון, ידע וכוח קנייה שמציגים סוכנים פעילים ומנוסים, לעיתים דווקא יזכו להנחות מפליגות מחברות הביטוח שיבואו לטובת הלקוחות המבוטחים. במקרים רבים, כאמור, ההיפך הוא הנכון, מה שמחייב השוואת מחירים נקודתית בכל רכישת פוליסת ביטוח לרכב, לרבות השוואת הצעת הסוכן אל מול החברה ישירות.
שירות של סוכן הוא שירות טוב יותר מזה הניתן על ידי חברות הביטוח
מספר הטלפון הישיר והנימה האישית יכולים להוות מוקד משיכה לרוכשים, אולם גם כאן מדובר במיתוס ותו לא. חברות הביטוח לאורך השנים העלו את הסטנדרטים למתן השירות ללקוח, החל במענה טלפוני אנושי, מהיר וזמין; המשך בטכנולוגיות מתקדמות ליצירת קשר וקבלת שירות (אפליקציות חדישות, קישורים ישירים לתביעה הנשלחים לנייד); וכלה בזמן טיפול מהיר במיוחד בתביעות ובקבלת החזרים כספיים.
במקרה של צורך בקבלת שירותי דרך, שירותי גרירה ותיקונים לרכב במוסך, הן חברות הביטוח והן הסוכנים פועלים באמצעות נותני שירות חיצוניים: חברות גרירה, חברות השכרת רכב ומוסכי הסדר, בפריסה ארצית רחבה ותוך מחויבות לערכי שירות ומצוינות.
רכישה דיגיטלית וכלים טכנולוגיים
דווקא כאן הפרסומות המשעשעות אינן חוטאות לאמת (אם כי מוקצנות כמובן), וחברות הביטוח מחזיקות בכלים טכנולוגיים המספקים חוויית שירות מתקדמת הן בהליך התשאול, החיתום ורכישת הפוליסה, והן במקרים בהם עולה הצורך בהגשת תביעות וקבלת שירות.
בעוד שהסוכנים עובדים במשרדים פרטיים, כפופים לשעות עבודה ומבצעים תשאול טלפוני והחתמת טפסים לכל לקוח ומבוטח, חברות הביטוח היו קשובות לאורך השנים לרחשי הציבור המבקש לצמצם בירוקרטיה ולזכות למענה מהיר בכל תחומי השירות. בתוך כך פיתחו החברות אתרים, אפליקציות, מערכות מסר וטכנולוגיות דיגיטליות נוספות לקבלת כל השירותים בלחיצת כפתור, במהירות וביעילות.
על פי הללו, טרם נס ליחו של סוכן המסורתי, בעיקר בקרב אוכלוסייה מבוגרת, הנרתעת מטכנולוגיה מתקדמת ומעדיפה את השירות בנעמה האישית, גם כאשר זה עולה מעט יותר. יחד עם זאת, החדשנות בעולם הגלובלי, גם בתחומי השירות והצרכנות, הולידה צורך של הלקוחות ברכישה ישירה, במהירות השירות, בטכנולוגיות דיגיטליות תומכות ובמחיר הנמוך ביותר שניתן להשיג, מה שגורם לרבים להעדיף רכישת ביטוח רכב ישירות מהראל וללא סוכן.
חשוב לדעת כי בתחום ביטוח הרכב, במרבית המקרים היתרון יהיה לטובת רכישה ישירה מחברת הביטוח; אולם ישנם ביטוחים מורכבים יותר - דוגמת ביטוחים מקצועיים, ביטוחים לעסק, ביטוחי חיים, ביטוחים סיעודיים וביטוחי בריאות - בהם קיים ערך לשיח, הסבר ומיקוד של סוכן ביטוח מקצועי.
הכתבה באדיבות אתר Insurancer.co.il
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו