למען הסביבה: ג'יין פונדה בת ה-81 נעצרה

השחקנית המבוגרת נעצרה לאחר שסירבה להתפנות ממדרגות הקפיטול, במהלך הפגנה בה השתתפה נגד מדיניות האקלים • יחד עמה נעצרו מפגינים נוספים

מעצרה של פונדה על מדרגות הקפיטול בוושינגטון // צילום: רויטרס // מעצרה של פונדה על מדרגות הקפיטול בוושינגטון // צילום: רויטרס

השחקנית ג'יין פונדה בת ה-81, נעצרה היום (שישי) בוושינגטון במהלך הפגנה בה לקחה חלק הקוראת לשינוי מדיניות האקלים של ארצות הברית.

השחקנית המבוגרת נעצרה לאחר שהפגינה על מדרגות הקפיטול (בית המחוקקים האמריקאי) וסירבה לדרישות השוטרים להתפנות משם. השחקנית המבוגרת לא התנגדה למעצר והובלה משם כשהיא אזוקה וזוכה לתרועות מצד חבריה המפגינים. יחד עם פונדה נעצרו 15 מפגינים נוספים.

פונדה הודיעה לאחרונה בראיון ל"וושינגטון פוסט" על הפגנה שבועית שהיא מתכננת מדי יום שישי, במחאה על מדיניות האקלים, ואף עברה לוושינגטון בשל כך. "אני מתכננת לקחת את הגוף שלי, שהוא די מפורסם ומוכר כרגע, ולהפגין מדי יום שישי", אמרה. "אנחנו נפריע לסדר הציבורי ונעצר מדי יום שישי".

פונדה משתתפת בימים אלה בסדרה "גרייס ופרנקי" המשודרת ברשת "נטפליקס". הרשת איפשרה לשחקנית את ההפסקה מהסדרה על מנת שתוכל לקחת במאבק חוצה היבשות. מחאת האקלים נמצאת בשבועות האחרונים בראש הכותרות העולמיות, כשבין היתר מככבת בכותרות הנערה גרטנה טונברג שעומדת בחזית המחאה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר