אמזון השיקה את פעילותה בישראל

המשמעות של כניסת ענקית הסחר לישראל הינה קיצור משך זמן האספקה וגם הוזלת עלות המשלוח • דינמיקה הודיעה שהיא תיכנס לענקית הסחר בתחום האונליין

צילום: רויטרס // צילום: רויטרס

אחרי חודשים ארוכים של הערכות והיערכויות של אמזון ושל השוק בישראל בכלל, הערב (ראשון) השיקה את החנות שלה בישראל. ענקית הסחר האמריקנית הודיעה ביום חמישי האחרון למוכרים הישראלים כי עליהם להיות מוכנים להשקה הרשמית כבר ביום ראשון בערב. חלק מהפעילים בשוק מגדירים את המהלך כבשורה לשוק. פעילים אחרים מצננים את ההתלהבות ומציינים כי ההשקה היא לא יותר מאבן דרך בדרך הארוכה  ליצירת תחרות של ממש בישראל.

שלומי נידם, הבעלים של 14 חנויות באמזון ב-14 מדינות שונות, אמר ל"ישראל היום": "אנחנו מצפים שאמזון תשלים את העבודה, כי נכון לעכשיו רק מעט חברות הצטרפו.  אמזון תתחיל לפעול השבוע, אני מקווה שזה יקרה עוד היום".

עוד בנושא:

"ההיסטריה סביב אמזון מוגזמת"

בדרך לארץ: אמזון פנתה למוכרים ישראלים

"פריים דיי": כך תיערכו לסייל הענק של אמזון

אמזון תהיה אחראית למכירות צד שלישי?

לדברי נידם, למעשה אמזון הקימה צוות שמטפל בסלרים (מוכרים) ישראלים, שעוזר להם לפתוח חנויות בישראל. מדובר בחנות באמזון.קום עבור הקהל הישראלי . בסופו של דבר הם לא מקימים חנות בעברית, או אמזון סי או איי אל, אלא הם משווקים את החנות האמריקנית אמזון קום,  עם תכנית מיוחדת בשם "לוקאל דליברי" (משלוח מקומי).  

המשמעת היא קיצור משך זמן האספקה וגם הוזלת עלות המשלוח, שהופך להיות משלוח מתוך הארץ, במקום מארה"ב. מצד שני, עדיין מדובר בקנייה באתר באנגלית, מארה"ב. אמזון אמנם יקדמו בישראל את האפשרות הזו וזה יביא להגדלת הפעילות, אבל כאמור זה עדיין לא שכלול של ממש לשוק.  החיסרון הגדול ביותר של החנות החדשה היא אובדן הפטור מקניות בסכום של עד 75 דולר, שניתן לייבוא מחו"ל. בקניות מהארץ הלקוח ישלם מיסים וזה עלול להתקזז עם עלות המשלוח. לדברי נידם, אמזון גובה 15%-20% עמלה מהמוכר, שיחד עם עלות המשלוח, שאמנם תהיה זולה יותר, ותשלום המיסים, לא יאפשרו למוכרים הישראלים להציע מחירים תחרותיים.

הדף הישראלי של רשת אמזון

אלי ונטורה, ראש תחום איקומרס באלקטרה מוצרי צריכה, אמר: "פתיחת הפעילות הרשמית של אמזון בישראל, תפנה מוכרים לדף נחיתה ייעודי ובו הלקוח יוכל לצפות בכל המותגים הגדולים שלוקחים חלק בחגיגת ההשקה, ביניהם אלקטרה מרקט. בדף, ככל הנראה, יהיו הסברים בעברית ללקוח, כיצד להתנהל כקונה באמזון". לדבריו, הבשורה הגדולה מההשקה כעת תהיה באיכות השירות ללקוח ולא במחיר. עם זאת אומר ונטורה, כי לרגל ההשקה יוצעו מוצרי אלקטרה במחירים תחרותיים. 

"חלק ממוצרי החשמל שיוצעו יהיו זהים למחיריהם באתר מחסני חשמל כשהערך המוסף ללקוח יהיה כאמור בסטנדרט השירות שיהיה על פי הסטנדרטים של אמזון. מעבר לכך, מוצרים נוספים של עסקים איתם אנו עובדים מעולם עיצוב האופנה, היודאיקה, הספרים והצעצועים יוצעו במהלך ההשקה במחירים חסרי תקדים".

בתוך כך, רשת דינמיקה הודיעה אתמול כי היא מרחיבה את פעילות האונליין שלה ונכנסת לאמזון. החברה ערוכה עם חנות מוכנה שאושרה לעלייה על ידי אמזון אתמול בלילה.

מחסן של רשת אמזון בארצו תהברית // צילום: רויטרס

אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה, אמר: "רכישות און ליין הן העתיד. העתיד כבר כאן, כרשת מובילה בפריסה ארצית אנו בוחרים להיות בכל מקום שהלקוח שלנו נמצא ומתאימים את עצמנו לנוכחות הרבה של הלקוחות שלנו בדיגיטל.

"בארה"ב כ- 48% משוק הקניות אונליין נשלט על ידי אמזון. 56% מהאמריקנים מחפשים מוצרים באמצעות אמזון. הצפי ל- 2020 הוא שנתח הרכישות באונליין יגיע לכ-13.7% מכלל הקמעונאות. בישראל האיקומרס מהווה כ-6.5% מכלל הקמעונאות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר