האם אתם בודקים את כרטיס האשראי שלכם אחרי שאתם יוצאים מתחנת הדלק? אם לא, כדאי שתעשו זאת. אזרחים רבים מתלוננים לאחרונה ברשתות החברתיות על תופעת גניבות בתחנות הדלק, ובמערכת "ישראל היום" הצטברו תלונות רבות על תחנת הדלק סונול שבצומת שילת.
גורמים בענף התדלוק מעידים שהתופעות בסונול שילת לא ייחודיות לתחנה. "גניבה מלקוחות זה לא עניין שנמצא רק שם, זה קורה בכל הארץ ובכל התחנות של כל החברות". לקוחה שהגיעה לתחנה סיפרה: "ביקשתי להגביל את התדלוק ל־50 שקלים, אבל המתדלק עצר את המשאבה אחרי 20 שקלים ואמר שהמכל מלא. הוא אמר לי שבחשבון אני אראה שלא נגבה כל הסכום, אבל בפועל זה מה שקרה".
לקוח אחר סיפר: "הגעתי לתחנת הדלק והעובד שם אמר שהוא מריח ריח שרוף וחייבים לבדוק שמן ומים. הוא שכנע אותי שחייבים למלא שמן באופן מיידי, אחרת המנוע יישרף, ועקץ אותי ב־380 שקלים. הוא אפילו דרש את הכסף במזומן בטענה שלא ניתן להעביר כרטיס אשראי ברצף מייד אחרי התדלוק".
משיחות שערך "ישראל היום" עם תושבי האזור שרגילים לתדלק בתחנה עולה כי מדובר בתופעה של ממש בתחנה המדוברת. רבים מהם מעידים שהמתדלקים זורקים את הקבלות או מתחמקים מלתת אותן לנהגים.
גנבו פרטים
עוד סיפרו לקוחות כי המתדלקים דורשים מהם דמי שירות במזומן, דבר שאסור על פי חוק. יש גם מי שטוענים כי בתחנה זו גנבו מהם עובדי התחנה פרטי כרטיס אשראי.
גורם שמעורב בנעשה בתחנה המדוברת התייחס בשיחה עם "ישראל היום" לתלונות ולמקרים המדוברים: "אנחנו פועלים ללא הרף כדי שדברים מסוג זה לא יקרו - והצלחנו לנקות את התחנה מהתופעות האלה. עובדים פוטרו, ננקטו צעדים חמורים, והכל כדי לגרום ללקוחות שלנו להרגיש שבטוח לתדלק אצלנו".
מסונול נמסר: "מדובר בתחנה המופעלת על ידי זכיין פרטי, ומשכך העסקת העובדים והפיקוח עליהם נמצאים בניהולו ואחריותו הישירים. עם זאת, בהמשך לפנייתכם, פנינו לזכיין כדי לחקור את הטענות ולפעול כנגדן בחומרה".
"מוודאים ניהול תקין"
תגובת זכיין התחנה, שמעון שטרית: "אנו פועלים על מנת להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב והאמין ביותר ונוקטים את כל הפעולות כדי לוודא ניהול תקין של התחנה. ככל שיש אירועים דוגמת אלו המתוארים, הם מטופלים ביד קשה וללא פשרות".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו