פרסום ראשון: בפעם הראשונה יוקם ביתן ישראלי רשמי בפסטיבל המוזיקה והחדשנות הבינלאומי המוביל "MIDEM", אשר מתרחש מדי שנה בקאן, צרפת, מאז 1967.
הפסטיבל הוותיק, שיתקיים השנה בתאריכים 4-7 ביוני, נועד לסייע לתעשיית המוזיקה ושותפיה הטבעיים להתפתח עסקית ויצירתית באמצעות מפגש מפרה בין כל שחקני המפתח של התעשייה: אמנים, סטארטפיסטים, מנהלים, לייבלים, מפיצים וכו'. מדי שנה מגיעים ל-1,000 דוכני הפסטיבל למעלה מ-6,000 אורחים מ-80 מדינות, והוא מסוקר על ידי כ-300 עיתונאים מכל רחבי העולם. בשנת 2018 השתתפו בפסטיבל יותר מ-1,900 חברות, נערכו בו 95 כנסים, 44 אירועי פיצ'ינג ושואוקייס ו-330 הרצאות.
בין החברות, הארגונים והלייבלים המובילים שעתידים לקחת חלק בפסטיבל השנה ניתן למנות את שאזם, אפל מיוזיק, יוטיוב, ביולר רום, פייסבוק, ספוטיפיי, BMG, סוני מיוזיק, וורנר בראדרס ועוד רבים. בין ערוצי התקשורת שמסקרים את הפסטיבל באופן קבוע: ה-BBC, לה מונד, וראייטי ועוד. הפסטיבל נותן דגש גדול על הבנת שוק של 360 מעלות על מנת לנצל היטב הזדמנויות עסקיות, הן על ידי מנהלים והם על ידי האמנים עצמם.
המפגש החד-פעמי הוליד במהלך השני יוזמות רבות חדשות, שנועדו לנצל את נוכחות כל קודקודי התעשייה הבינלאומיים במקום אחד. כיום, לצד התערוכה העסקית שבמרכז הפסטיבל, מתקיימים מדי שנה בקאן גם מפגשי נטוורקינג, ישיבות בנושא זכויות יוצרים, מסיבות ערב, מפגשים עסקיים בבתי המלון ועוד.
למעלה מ-6,000 מבקרים בכ-1,000 דוכנים. פסטיבל MIDEM
מדי שנה, הנהלת הכנס מפיקה ומפיצה את ספר התערוכה, מעין "דפי זהב" של כל המשתתפים בפסטיבל, אפליקציה לניהול לוח הזמנים ויצירת קשר עם באי תערוכה אחרים ועיתון עם החדשות האחרונות מעולם המוזיקה.
בין הרצאות לכנסים, הרכבים מוזיקליים מופיעים במספר במות ברחבי המתחם. אחת הבמות המעניינות ביותר במקום נמצאת באולם הופעות נייד, אשר אירח מוזיקאים מובילים רבים, בין היתר גם את אסף אבידן הישראלי. הופעות רבות נוספות עולות במועדונים הפזורים בכל רחבי העיר.
החל מהשנה, גם לתעשיית המוזיקה הישראלית תינתן ההזדמנות לקחת חלק באירוע הגדול בעולם בתחום עסקי המוזיקה, ליצור קשרים עם בכירים בתעשייה מכל העולם ולהזניק קריירות של אמנים מקומיים המקווים לפרוץ לשוק הבינלאומי.
העלויות להשתתפות במידאם באופן עצמאי מאוד גבוהות, ועל כן כניסת הדוכן הישראלי לפסטיבל, שיעניק הזדמנות לאמנים ישראלים להשתתף בו בסבסוד של כ-70%, משמעותית מאוד.
פסטיבל MIDEM בקאן, 2018
מטרת העל של הביתן הישראלי: להכיר לעולם את הכישרונות הענקיים ואת רמת החדשנות הגבוהה בארץ. הפקת הדוכן מזמינה גם גופים וחברות לתת חסות ולהיות חלק מהביתן הישראלי, בפסטיבל שמבטיח חשיפה בינלאומית חסרת תקדים.
"ישראל היא אחת המדינות הדינמיות ביותר בתחום המוזיקה היום, תודות לחממת הסטארטפים המתפתחת שלה", מוסר חאבייר לופז, מהנהלת הפסטיבל. "השילוב של הטכנולוגיה החדשנית ביותר והאיכות הגבוהה של האמנים, הופכת את ישראל למדינה שכולם מדברים עליה ואין לי ספק שתיקח חלק מהותי במידאם 2019".
SUITS YOU, הנציגה הישראלית הבלעדית של MIDEM בישראל, בהובלת דלית פוליבה יוצרת המיזם Internet of Sound וטלי שלו, מזמינה את המתעניינים הישראלים להגיש מועמדות, הצעות לחסויות ושיתופי פעולה, במייל: dalit@suitsu.biz.
• רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם
• דודו פארוק מקונדומים, נטע ברזילי מפאייטים
• עד לאן הטקטיקה של שי חי תביא אותו?
• הקהל מתוסכל: "עד 2025 נבין את הפורמט"
• מזל טוב: דברים שלא ידעתם על ג'ניפר אניסטון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו