מיותר ומיושן לקחת את הפרק של "המרדף" ששודר אמש ולרכב עליו למחוזות של פמיניזם, שוויון בין מגדרים או טלטול הסדר הישן. ואף על פי כן, כשמיכל שרון התיישבה לראשונה על כיסא הצ'ייסר(ית), מיד ריחפה באולפן רוח של העצמה נשית.
שתי הבנות שהתחרו מולה על הכסף חשו לא בנוח להפוך את הרגע ל"קט-פייט". "אנחנו ממש מתרגשות שיש צ'ייסרית", אמרה אחת מהן, "זה כאילו הוריד לנו בחמישים אחוז את רוח הקרב כי אנחנו סולידריות".
למען האמת, זה אולי הפורמט הנדוש ביותר בטלוויזיה - שעשועון נושא פרסים עם שאלות טריוויה בדרגות שונות של ידע כללי. עשו את זה במאה הקודמת בתוכניות רדיו, עוד לפני שהמציאו את הטלוויזיה. ועדיין, מדובר בקונספט מנצח שממשיך למגנט אנשים אל המרקע בין אם זה "מקבילית המוחות", "מי רוצה להיות מיליונר", "לעוף על המיליון" או במקרה הנוכחי – "המרדף".
נקודת החיבור מתרחשת כשהצופה בבית מתפקד כמשתתף מטעם עצמו במשחק. אנחנו צועקים לטלוויזיה את התשובות, ולא פעם גם מקדימים את המתמודדים. במקרים אחרים, אנו טועים או שותקים במבוכה כשנשאלת שאלה פשוטה שאין לנו מושג מה תשובתה. מכיוון שהמתחרים באולפן נאלצים להתמודד גם עם אלמנט ההתרגשות וחרדת הפדיחה, לרוב ביצועיהם צונחים ברגע האמת – מה שמגדיל את התחושה שלנו בסלון כי אנחנו חכמים יותר מהם.
"המרדף" היא התוכנית הכי מצליחה שיש כרגע לתאגיד השידור הציבורי. למרות תקציב של מאות מיליונים, מערכת חדשות תוססת, סדרות דוקו ודרמה, סאטירה ובידור, דווקא עיבוד לשעשועון בריטי זניח שבר את תקרת הזכוכית של כאן 11 מבחינת באזז, רייטינג והערכה. איתי הרמן, הצ'ייסר, הפך לטאלנט הראשון שצמח והתפרסם בערוץ מאז זה נוסד לפני כשנה וחצי על חורבות רשות השידור.
מנצחת סדרתית. מיכל שרון // צילום: ינאי יחיאל
תפקידו של הצ'ייסר - אותו צריך לנצח בקרב טריוויה כדי לזכות בכסף שמצטבר בקופה – הוא להיות המחסום הבלתי עביר בדרך אל העושר. זה מייצר קרקע פורייה לתיאוריות קונספירציה כי הרי הצ'ייסר הוא חלק מצוות התוכנית, הוא מחויב להפקה, הוא מקבל ממנה שכר על השתתפותו; אז בעצם מה מונע ממנו לכאורה (להוציא הגבלות משפטיות) להציץ בשאלות לפני הצילומים, לשמוע אותן מהמנחה עידו רוזנבלום בקצב מהיר יותר מהאחרים, או לשבת עם אוזנייה זעירה ונסתרת ולקבל באוזן עזרה שתימנע מהמתחרים להרוויח את הכסף. לעולם לא נדע. כי בדיוק כמו בקזינו, ככה גם במרדף – הבית תמיד זוכה.
עכשיו מצטרפת אליו מיכל שרון במשימה להגן על התקציב של כאן 11 ולעצור את המתמודדים על סף הבאר. לטענת רוזנבלום, "כבר בכיתה ה' היא סיימה לקרוא את כל הספרים במושב שבו גדלה, היא כתבה מדור טריוויה מיתולוגי ופרסמה את ספר הטריוויה הראשון בישראל. מדובר במנצחת סדרתית".
ואכן, הצ'ייסרית עברה בהצלחה את טבילת האש. אמנם נפלה בשאלה על דגל אירלנד (כי צריך להיראות אנושית), אבל הפציצה בכל השאר. היא זרקה הערות שנונות, סיפקה ערך מוסף בתשובות מסוימות והקפידה ללכת בדרכו של הרמן ולחקות את הווייב שלו. מכאן נותר לה רק לפתח פרסונה משל עצמה, ואולי בסוף היא תצליח אפילו להאפיל עליו. אז מי יותר חכם?
"המרדף" – הופעת הבכורה של הצ'ייסרית, כאן 11, 21:00
• "באסה סבבה": השיר החדש של נטע
• חדש: הקליפ החושפני של אברהם טל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו