רכיבה ראשונה: אינדיאן רוד מאסטר

האופנוע הבכיר בליין של אינדיאן מיועד למי שאוהב לרכוב רחוק • גדול, חזק ומייצג את הטוב שיש לאמריקה להציע • גם המחיר ענק: לא פחות מ-239,199 שקלים

האופנוע הזה מיועד לחצות יבשות, לא מדינות קטנות במזרח התיכון

מספיק מבט אחד על האינדיאן הזה בשביל להבין שהוא נבנה בשביל לחצות יבשות. המרחבים המוגבלים שלנו קטנים עליו. מה שלא קטן עליו זו המשימה שלו, להתחרות בדגמי התיור של הארלי-דיווידסון. וזו לא משימה פשוטה, לא ליצרן קטן יחסית שמתמודד מול אחד היצרנים הגדולים בעולם. אולי המותג החזק ביותר בתחום הדו-גלגלי.

מה חדש?

הרוד-מאסטר חדש אצלנו בדיוק כמו כל אופנועי אינדיאן שעשו עליה רק בשנה שעברה. הרוד-מאסטר חולק מכלולים עם הציפ'טיין של היצרן האמריקאי אבל מוסיף על התכנון הבסיסי, רכיבים רבים בדרך לייעוד החדש. מכאן שאפשר למצוא כאן מיגון רוח גדול מלפנים, מסיטי רוח באיזור הרגליים, ארגז שנוסף מאחור מדרסים גדולים למורכבת מאחור ועוד.

 

1,811 סמ"ק בתוך מכונת תיור משובחת 

 

בליבו פועמות שתי בוכנות אדירות מימדים בנפח כולל של 1,811 סמ"ק שמפנות את גזי הפליטה דרך שני צינורות ארוכים ומבריקים. אמריקה. באינדיאן, לא מפרסמים נתוני הספק, אבל כן טורחים לציין את נתון המומנט. מנוע "מכת הרעם 111" (כינוי רשמי) מייצר לא פחות מ-16.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד. בדיוק כמו היונדאי טוסון 1.6 ל' של השכנים. יש כאן שלל אביזרי נוחות לרבות מערכת שמע רבת עוצמה, מושבים אדירי מימדים, משקף מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט ועוד. המחיר עומד אצלנו על 239,199 שקלים. 

איך זה מרגיש?

בעמידה, לא מצליח "שליט הכביש" להסתיר את המימדים האדירים שלו. יש כאן 403 ק"ג לפני דלק וכל אחד מהם מורגשים בזמן תמרוני חנייה, תדלוק וכו'. רק אחרי שמניעים אותו ומתחילים להתגלגל, מרכב הכובד הנמוך מעלים את הק"ג המתוארים והתפעול הופך להיות קל בצורה שלא תיאמן. עזבו רגע את קישוריות הבלוטות' או האפשרות לחימום הידיות – גולת הכותרת כאן היא לגמרי הקלילות והזריזות היחסית שבה הכלי הזה מתנהג.

 

לא רק הממדים מזכירים מכונית, גם האבזור 

 

גם המנוע תורם את שלו ליכולת התנועה של הרואד-מאסטר. כוח בהחלט לא חסר כאן והאינדיאן צובר מהירות בקצב מרשים. נתון המומנט המכובד מתורגם לתאוצות אדירות מהמקום, כאלו שיביישו לא מעט מכוניות ספורטיביות. וגם, לשעשועי החלקות זנב בהילוכים הנמוכים על אספלט לא מושלם.

קל לשלוט על אלו בזכות תנוחת הרכיבה על הרוד-מאסטר. הרבה אופנועים בז'אנר הזה, מציבים אותך רחוק מהכידון, דורשים מתיחה של הידיים לפנים ומכתיבים תנוחה שהיא מאוד מגניבה אבל גם מאוד לא נוחה לאורך זמן. האינדיאן הזה מציב אותך זקוף, קרוב לכידון, עם תנוחת רכיבה כמעט קטנועית. הרבה פחות מדליקה והרבה יותר נוחה ויעילה.

ובכלל כשצריך לצבור ק"מ, אפשר להתחיל להעריך את היכולת האמיתית שיש כאן. המנוע לא מייצר ויברציות נוראיות, מיגון הרוח טוב, המושב נוח והמנוע הגמיש דורש ממש מעט תשומת לב. בדיוק כמו הרושם הראשוני שהוזכר בתחילת הכתבה – האופנוע הזה נועד לחצות יבשות. בתוך העיר אפשר להבין, הוא מרגיש קצת כמו דג מחוץ למים. גם בגלל המימדים שלא בדיוק תוכננו עבור חציית פקקים וגם בגלל החום הרב שעולה מהמנוע הענק.

שורה תחתונה

גדול, מאובזר, מרשים ויקר – האינדיאן רוד-מאסטר הוא אופנוע תיור ברמה הגבוהה ביותר. למרות המראה הענק, על גבול המאיים, הוא קל מאוד לתפעול, מתפקד בצורה עגולה נעימה וחלקה ולא דורש יותר מדי מהרוכב שלו. החסרון? בהשוואה למתחרה האמריקאי חסר כאן קצת אופי, רעש, נשמה. זהו קרוזר אמריקאי בסגנון אחר, כזה למי שמעוניין במראה והיכולת בלי הצורך בהסתגלות מיוחדת.

 

נתונים:

מנוע: 1,811 סמ"ק

הספק: 16.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד

משקל: 403 ק"ג

צריכת דלק: 14.5 ק"מ/ל' (מבחן)

מחיר (גרסת מבחן): 239,199 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר