יש משהו אירוני בסדרה שקוראת לעצמה "איט גירלז" ועוסקת בנשים שלאכול זה לא בדיוק הצד החזק שלהן. באחת הסצנות בפרק הפתיחה של העונה החדשה, השף שאול בן-אדרת מסביר למשתתפות "שהסטייקים נשרפים לו על האש". ברור, ואיתם הרוטב ותפוחי האדמה ותביא גם קולה, אבאל'ה, הרי זה מה שאנחנו אוכלות בכל יום וזה המסר שאנחנו מעבירות לצופות שלנו, שעוקבות אחרינו באינסטוש: איט גירלז! אחר כך תשטפו הכל בשמפניה.
• 130 אלף ש"ח: ניצחון נוסף לזמר אדם
כולן רוצות להיות אדל בספלוב, משום מה. "איט גירלז" // צילום: רונן פדידה, באדיבות HOT
האמת היא שהדבר הכי מנחם מהזמן שהעברתי מול התכנית הוא שהמשתתפות הן בנות 20בממוצע ואני כפול מהן בגיל, אז בחישוב מהיר אני אמות לפניהן ואשאיר עולם שכולו סטורי אחד גדול לדור שכל מילה שלישית שלו לועזית וכל מילה רביעית שלו קשורה במעקב: עוקבת אחרי, עוקבים אחרי, כמה פולוורס. לא מדובר פה בעובדות של המוסד, אלא במעקב ברשתות החברתיות. כמה אנחנו פוחדים להישאר לבד לרגע, שאנחנו זקוקים נואשות למישהו שיעקוב אחרינו? רחמנות על הדור הזה.
כן, אני יודע שהתוכניות הללו לא מדברות אלי ולא מודעות בכלל לקיומי. מה לאיש משפחה מזדקן עם כרס בהתהוות ולתכנית שכל כולה רוח נעורים, איברים מתוחים ומנותחים, וכשאפילו המשתתפות עצמן מגדירות את עצמן כ"בייבי". אין לי אינסטגרם ונראה לי שזו בעיה, כי מדובר אחרי הכל בכוכבות אינסטגרם. בקיצור, אני המבקר הממורמר שלא יודע מי זה גדי אלמליח האייקון ולא שמעתי מעולם על אף אחת מהמשתתפות, אבל זה ברור כמובן, כי הדבר היחיד שעוד רלוונטי לעולמי הצרכני הוא ככל הנראה כדורים נגד צרבת.
אל תחפשו תוכן. "איט גירלז" // צילום מסך
וזה לא שיש משהו רע בעובדה שהנשים/בייביז שבתוכנית מצאו להן את הייעוד בחיים העוסקים באופנה. אופנה יכולה להתפרש כדבר שטחי עד מאוד, אבל לא יותר מכדורגל בוא נאמר, וראינו שהוא מרתק את העולם כולו מרמי הדרג ועד עיתונאים. כולם-כולם בקדחת המשחק, אז למה שלא יעלו במקביל תכנים נשיים מקוריים כמו "איט גירלז", שללא ספק זוכה להצלחה מרובה לאורך השנים? ההצלחה באה לידי ביטוי בעולם הרשתות החברתיות, שהוא כנראה המקום העצוב ביותר להיות בו, אך גם האפקטיבי ביותר אם את רוצה להפוך למפורסמת ברגע אחד ולצבור לעצמך מיליוני עוקבים שבעבר לא היו מודעים לקיומך.
אין תוכן בתכנית הזו וגם לא צריך. תכף יתחילו המריבות והתככים ויהיו הרבה בגדים יפים וכאמור רשתות חברתיות (אגב, תעשו לייק באתר אם אהבתם את הביקורת היומית). בימינו מדובר במוצר שיעבוד חזק בהורדות ויעשה את העבודה לאורך הקיץ הלח שלפנינו.
אי אפשר לזלזל בהצלחה של תכנים טלוויזיוניים, בטח בשוק צפוף שעסוק בלהפסיד כסף על בסיס קבוע, אלא אם כן מדובר בתאגיד ואז הברוטו שלנו מממן אותו. אם לשפוט על פי הפרק הראשון, כולן רוצות להיות אדל בספלוב, שאני כאמור מספיק מבוגר כדי לזכור אותה עוד מ"המירוץ למיליון" משנת ,2011 אותם ימים שבהם חשבתי שזה הדבר הכי נורא שיכול להיות משודר בטלוויזיה שלנו. כמה תמים הייתי.
","IT GIRLS שני-רביעי 14:30, HOT בידור ישראלי וב-HOT VOD
• חשיפה: צילומים מהפקת ענק של HBO בישראל
• אילת מציגה: כך נתמודד על אירוח האירוויזיון
• נטע TV: קמפיין ראשון לנטע ברזילי
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו