הרעיון הבסיסי שמאחורי השירות פשוט : אם מנוע החיפוש של גוגל יכול למצוא אתרים , תמונות וסרטונים, מדוע שהוא לא יוכל להציג לנו גם מוצרים?
ההצעות למכירת מוצרים מגיעים ישירות מאתרי הקניות וגוגל יודע לסנן מראש מוצרים שלא נמצאים במלאי של הסוחרים. היכולת הזו מעניקה גם לסוחרים עצמם אפשרות להזין את כל המוצרים שנמצאים אצלם בחנות בקלות בלי לדאוג יותר מדי לכל האספקט הטכני.
אין ספק שמדובר פה בהסרת חסם משמעותי עבור בעלי עסקים רבים שעד כה היו צריכים לפנות לערוצים אחרים כמו למשל קידום אורגני או קידום ממומן פשוט בו יש ליצור מודעה נפרדת עבור כל מוצר. יחד עם זאת, גם פה גוגל לא נותנת את השירות בחינם והסוחרים למעשה מתחרים אחד בשני.
המודעות למוצרים השונים יופיעו לא רק בתוך דפי התוצאות של גוגל, אלא גם בחיפוש מיוחד שיוקדש לקניות ויציג יותר מוצרים מאשר בדרך כלל. כך גוגל יוצרת למעשה קניון אחד ענקי שאפשר להסתובב בו.

הגדלת התחרות בשוק הישראלי
הכניסה של גוגל שופינג לארץ תגדיל מאוד את התחרות, אך אחת ההשפעות היותר גדולות תהיה כניסה של מתחרים בינלאומיים לשוק המקומי. לדוגמה, אם עד עכשיו היינו צריכים להיכנס לאתרים בחו”ל על מנת להשוות אותם למחירים בארץ (עם יתרון ברור לראשונים), מעכשיו אנחנו נהיה עשויים לקבל תוצאות בינלאומיות ביחד עם תוצאות מקומיות, כשכולן כבר מומרות לשקלים ולמיסים המקומיים. מכיוון שהישראלים הם אלופי הקניות ברשת, סביר מאוד להניח שהחברות הבינלאומיות לא יהססו לקפוץ על ההזדמנות.
אגב, פייסבוק מציעה מוצר דומה שמאפשר להציג קטלוג של מוצרים ללקוחות שכבר ביקרו בחנות מסוימת או ביצעו רכישה, ומעניין יהיה לראות אם יותר חנויות יעשו שימוש באפשרות הזו בעקבות הכניסה של גוגל.
אלו שכנראה לא יאהבו את הכניסה של גוגל שופינג לארץ הם כמובן אתרי השוואת המחירים, המכרזים והקופונים המקומיים. למעשה, באירופה גוגל כבר נקנסה בסכומים גבוהים מאוד לאחר שהנציבות האירופאית קיבלה הוכחות לכך שהיא מקדמת את עצמה ודוחפת את אתרי השוואת המחירים למטה.
גוגל אמנם הסכימה להפריד בין חטיבת השופינג לחטיבת החיפוש ולשריין מקום גם לאתרי האחרים (שיכולים לקדם מוכרים ספציפיים אצלם), אבל אתרים שעוסקים בחיפוש ועוקבים אחרי התוצאות בגוגל, מצאו שהחשיפה של האתרים האלו בתוך החלק הממומן של גוגל שופינג הוא עדיין זעום ומסתכם במקרה הטוב במעט יותר מ-30% כתלות במדינה וקטגורית המכירה.
קנסות דומים הוטלו במדינות כמו הודו, שם גוגל מפעילה שירותים נוספים כמו אלו להשוואת מחירי טיסות.
מדוע אנחנו עדיין לא רואים מודעות?
על פי העמוד הרשמי של גוגל, הכניסה שלה לישראל עדיין מוגדרת כנמצאת בשלה הבטא ואמורה להיכנס בהדרגה למימוש מלא לאחר חשיפה רשמית באירוע של גוגל ישראל במהלך חודש מאי, כך שכרגע לא כולם לא רואים את המודעות. גם אם הלקוחות עדיין לא רואים מודעות, הסוחרים כבר יכולים להתחיל להכין את התשתית לפרסום דרך הממשק של גוגל Adwords או לשכור חברה שתעשה זאת עבורם. מידע טכני יותר נמצא בעמודי העזרה הרשמיים של גוגל לשותפי גוגל.
המאמר נכתב באדיבות חברת dooble המספקת פתרונות שיווק באינטרנט ובניית אתרים, הכנסו למידע נוסף אודות פרסום בגוגל שופינג והסבר מפורט על הפלטפורמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו