111 הולכי רגל נהרגו מפגיעות רכב במהלך שנת 2017. בלא מעט מהמקרים העלתה החקירה המשטרתית כי הם נפגעו עקב היסח דעת בעת חציית הכביש.
מתצפית חדשה שערכה עמותת "אור ירוק", באמצעות מתנדבי העמותה וחניכי "קבוצות הנוער לכבודו של שניאור חשין" עולה כי אחד מכל חמישה הולכי רגל שחצו את הכביש (21%) דיבר בטלפון הסלולארי, הביט או שמע מוסיקה.
על פי הנתונים שנאספו לאחר שמתנדבי עמותת אור ירוק צפו ב-6,260 הולכי רגל בעת חצית הכביש ב-131 רשויות וערים ברחבי הארץ.
11% מהולכי הרגל חצו את הכביש תוך כדי שהם מדברים בסלולארי // צילום: Getty Images
מהתצפית עולה כי: אחד מכל שלושה הולכי רגל (36%) - חצה את הכביש באופן לא חוקי, 13% מהולכי הרגל חצו את הכביש שלא במעבר חציה, 11% מהולכי הרגל חצו את הכביש תוך כדי שהם מדברים בטלפון הסלולארי, 10% מהולכי הרגל חצו את הכביש תוך כדי שהם מביטים בטלפון הסלולארי או כשהם שומעים מוסיקה, 2% מהולכי הרגל חצו את הכביש באור אדום ו- 64% מהולכי הרגל חצו את הכביש בצורה תקינה (במעבר חציה ובאור ירוק).
כמעט כל הולך רגל שני שנהרג בתאונה היה קשיש
על פי נתוני עמותת אור ירוק 111 הולכי רגל נהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים לעומת 105 הולכי רגל שנהרגו בשנת 2016 – עליה של 6%.
מהנתונים עולה כי כמעט כל הולך רגל שני (47%) שנהרג בתאונה היה קשיש.
52 הולכי רגל קשישים נהרגו בשנה שעברה לעומת 42 הולכי רגל קשישים שנהרגו בשנת 2016 – עליה של כ-25%.
בשנת 2017 נהרגו 13 ילדים (0-14) בתאונות דרכים כהולכי רגל, נתון זהה למספר הילדים שנהרגו כהולכי רגל בשנת 2016.
הסיבה המרכזית להיפגעות הולכי רגל: אי מתן זכות קדימה של נהגים // צילום: Getty Images
על פי נוהל פר"ת, תאונות הולכי הרגל עולות למדינה בכל שנה בממוצע 2.4 מיליארד שקלים בממוצע.
בנוסף, העלות הממוצעת של כל הולך רגל שנפגע בעיר 277 אלף שקלים ו- העלות הממוצעת של כל הולך רגל שנפגע בכביש בינעירוני 1.288 מיליון שקלים.
לפני כשבועיים, פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מספר נתונים על שנת 2017 בכבישים.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 362 בני אדם מצאו את מותם בתאונות דרכים בכבישי הארץ במהלך 2017, 15 פחות מ-2016.
"להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה מסוכנים"
ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק" הסביר כי "מעברי החציה הוא מקום מפגש מסוכן בין הולכי הרגל וכלי הרכב ובמפגש הזה תמיד הולך הרגל יפסיד ויפגע".
קיטה הוסיף כי "כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל במעברי החציה חייבים לרסן את מהירות הרכב באמצעות התקנת פסי האטה לפני המעבר כדי שגם אם הולך הרגל טעה ולא שם לב לרכב המתקרב ניתן יהיה להציל אותו".
"מדובר בפעולה פשוטה, בעלות נמוכה מאוד שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות לכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מראשי הערים להתקין פסי האטה לפני מעברי החציה האדומים והמסוכנים כדי למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא" אמר קיטה.
על פי משטרת ישראל בשנת 2016 הסיבה המרכזית להיפגעות הולכי הרגל הייתה אי מתן זכות קדימה של הנהגים - 70%.
מהנתונים עולה כי הסיבה השנייה להיפגעות הולכי רגל הייתה התנהגות הולכי הרגל -15%.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו