חשד: הפיצו מיץ גת עם חומרים אסורים

6 בני אדם נעצרו בחשד שמימנו, ייצרו והפיצו בהיקפים נרחבים משקה אנרגיה בשם "גרין אנרג'י" המכיל את החומרים האסורים קאטין וקאטינן

צילום: משטרת ישראל // מיץ הגת הלא חוקי שנתפס

משטרת מחוז ירושלים עצרה שישה בני אדם החשודים במימון, ייצור והפצה בהיקפים נרחבים ביותר של משקה אנרגיה בשם "גרין אנרג'י", המכיל בתוכו חומרים אסורים. החשודים ובהם גם יוסי מלכה, המוגדר במשטרה כחבר בארגון פשיעה, הובאו היום (שני) להארכת מעצר בבית משפט השלום בבירה.

במשטרה ציינו כי החשודים אף זייפו תוויות עבור בקבוקי המשקה האסורים ועליהן הכשר למשקה. בעקבות מידע מודיעיני, שהתקבל ביחידה המרכזית, כי בפיצוציות במרכז ירושלים נמכרים בקבוקים ובהם מיץ גת, הנקרא "גרין אנרג'י" על בסיס צמח הגת, המכיל בתוכו חומרים אסורים, קנו הבלשים מספר בקבוקים מכמה פיצוציות ברחבי העיר ושלחו אותם לבדיקה במעבדות המטה ארצי.

בבדיקה התגלה כי הנוזל מכיל שני חומרים אסורים: קאטין וקאטינן. חומרים אלה נותנים למשתמש תחושת של "היי" וגם מדכאים את התיאבון. לאחר קבלת תוצאות בדיקה, החלו החוקרים להתחקות אחר החשודים במימון, ייצור ושיווק המשקה. בחקירה התברר כי המשקה מיוצר בחווה הנקראת "גת עדן - חקלאות אורגנית", הנמצאת סמוך לבית עובד ושיווק ומכירת הבקבוקים מתבצעים על ידי חברת "רוי א.א. בע"מ".


צילום: משטרת ישראל

במהלך חקירת המשטרה התברר כי הבקבוקים שווקו ונמכרו למאות פיצוציות בארץ, כאשר המשווק העיקרי בירושלים הוא בעל פיצוציה בשכונת קריית יובל בירושלים.

במהלך החקירה הסמויה, ארבו הבלשים והחוקרים סמוך לחווה והתחקו אחר הנעשה בה בתהליך היצור, השיווק והמכירה. הבלשים גילו כי כ-15 אלף בקבוקים מאוחסנים בכפר הנגיד והחשודים עמדו לשווק אותם ולמכור אותם בימים הקרובים. בסוף השבוע שעבר פשטו בלשי וחוקרי היחידה המרכזית בשיתוף נציגי רשות המסים ומשרד הבריאות על המעבדה ועל המחסן והחרימו את הבקבוקים האסורים. החשוד האחרון, שעל פי החשד, מימן את הייצור וההפצה, נעצר אתמול (ראשון) לאחר ששב משייט בחו"ל. המשטרה מתכוונת להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד כל החשודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר