מחקרים מראים: הגובה כן קובע

גברים גבוהים, כך מתברר, מצליחים יותר, משכילים יותר ויעילים יותר • 10 עובדות על הבדלי הגובה בין נשים לגברים

נשים נמשכות לבנים גבוהים יותר // צילום: Gettyimages // נשים נמשכות לבנים גבוהים יותר

אנשים גבוהים, כך על פי מחקרים חדשים, מצליחים יותר, משתכרים יותר, זוכים לציונים גבוהים יותר במבחנים, מגיעים לעמדות בכירות יותר ואפילו, על פי מחקר עדכני שנערך על ידי הלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב (NBER)  גם יעילים יותר בעבודה.

אם לא די בכך, מחקרים מצאו כי גברים גבוהים נתפסים כמושכים יותר מבחינה מינית, ובנוסף הם בעלי סיכוי גבוה יותר להקים משפחות ולגדל צאצאים מאשר עמיתיהם הנמוכים. אז מדוע נשים מעדיפות גברים גבוהים, ומה הפרש הגובה הרצוי בעיניהן, האם גברים תמיד ירצו אישה נמוכה מהם, ומה קורה כשהאישה גבוהה מהגבר? אספנו עבורכם שלל נתונים מחקריים מעניינים על הקשר בין הגובה לרומנטיקה.

1. גברים גבוהים יותר מנשים

קומתם של גברים בכל מדינות העולם גבוהה יותר מזו של נשים, בין השאר מאחר שבגיל ההתבגרות העצמות שלהם צומחות במשך זמן ארוך יותר.

2. ממוצע גובה הנשים והגברים

הגובה הממוצע של הגברים הישראלים הוא 176.9 ואילו של הנשים הישראליות 161.8

3. נשים מעדיפות גבוהים

נשים בכל העולם מעדיפות גברים גבוהים. בארץ, על פי סקר של חברת מדגם מהשנה  75% מהנשים מעדיפות גבר גבוה. 

4. גובה קשור לבריאות

גובה מקושר מבחינה אבולוציונית לבריאות, עוצמה ויכולת להגן על האישה. גם בימינו נשים רבות מחפשות גבר גבוה כדי להעביר את הגנים שלו לצאצאים.

5. גברים גבוהים מתחתנים מוקדם יותר

על פי מחקר אמריקני של החוקרים Abigail Weitzmanx  וDalton Conley, גברים גבוהים נישאים בגיל צעיר יותר ואילו הנמוכים פחות יזכו להתחתן ואם כן, אז בגיל מבוגר יותר. אך לעומת זאת, הנמוכים יישארו נשואים יותר זמן ופחות ייטו להתגרש. 

6. בן זוג גבוה, אישה שמחה

מחקר עדכני שנערך באוניברסיטתKonkuk  שבסיאול בקרב כ8000 נשים מצא כי, ככל שהפרשי הגובה בינן לבין בני זוגן גדול יותר (לטובת הגבר) כך האישה שמחה יותר.

7. נשים אוהבות גבוהים, גברים אוהבים נמוכות

החוקר האבולוציוני ההולנדי Gert Stulp מצא כי, בעוד רוב הנשים מעדיפות הפרש גבהים גדול בינן לבין בני זוגן של כ-20 ס"מ, הגברים מסתפקים מצדם במרווח סמלי של כ-7.5 ס"מ. 

8. העדפה גנטית

מחקר אחר של Albert Tenesa, ועמיתיו שהתפרסם לאחרונה ב Genome Biology טוען כי, אנשים נמשכים דווקא לבני זוג בגובה דומה לזה שלהם ומוצאים אותם אטרקטיביים יותר מאחרים, וכי העדפה זו היא גנטית. 

9. כשאישה גבוהה מהגבר, מה קורה אז?

על פי מחקר בריטי, זה קורה רק אצל ארבעה אחוז מהזוגות. לטום קרוז, שהיה נשוי לשלוש נשים גבוהות ממנו (מימי רוג'רס, ניקול קידמן וקייטי הולמס) זה לא הפריע. גם לגברים רבים אחרים זה לא מפריע, על פי החוקר, Gert Stulp, אבל דווקא לרובן המכריע של הנשים, זה כן. 23% מהגברים על פי מחקר אחר, יסכימו לצאת עם אישה גבוהה מהם, בעוד שרק 4% מהנשים יסכימו לזוגיות כזו.

10. בחירה על פי גובה היא תלוית תרבות

סביר להניח שההעדפות הללו הן תלויות תרבות ותקופה, שכן מחקר שפורסם בכתב העת Body Image מצא כי בקרב הקבוצה האתנית המסורתית  Datoga שבטנזניה גברים מעדיפים אישה גבוהה או נמוכה מהם בהרבה, רק לא בגובה שלהם.

*הכותבת הינה דוקטור לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מרצה בכירה במכללה האקדמית הדסה, מחברת הספרים "זוגיות: מדריך למשתמש" ו"הורות ללא מסכות" 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר