תוך שלוש שנים, ישראל הפכה למעצמת קניות באינטרנט כש-95 אחוזים מהישראלים דיווחו כי הם קונים באינטרנט. הנתונים עולים ממחקר הרחב ביותר שנעשה בישראל ע"י חברת eBay. המחקר שופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של והשתתפו בו 1,500 גברים ונשים מרחבי הארץ בגילאי 18-65, גולשי אינטרנט, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה. כך למשל, מצא המחקר כי הישראלי הממוצע מבצע שלוש רכישות חודשיות, כלומר 36 רכישות שנתיות, עליה של 6 רכישות לעומת 2014.
עוד מצא המחקר כי ישראלים מעדיפים לקנות באתרים בינלאומיים על פני אתרי קניות ישראליים, וכן נרשמה ירידה ברכישת קופונים באינטרנט. 65 אחוז מהישראלים שהשתתפו במחקר אמרו כי הקנייה באינטרנט מסייעת להם להתמודד עם יוקר המחיה. עוד נרשמה עלייה במספר הנשים הקונות באינטרנט – 85 אחוז בשנת 2014 לעומת 94 בסקר הנוכחי. מספר הגברים הרוכשים באינטרנט נותר זהה – 96 אחוזים.

נשים מעדיפות לקנות פריטי אופנה // צילום: gettyimages
"בשנים האחרונות אנו רואים שינוי ניכר בהרגלי המסחר המקוון של הצרכנים הישראלים", אומר אלעד גולדנברג, מנהל פעילות eBay בישראל, "המוכר הישראלי כבר מזמן הבין את הפוטנציאל הטמון בקניות באינטרנט ובאמצעות eBay ההיצע שלו גדל אלפי מונים". הקונה הישראלי אגב, מוביל על מדינות רבות, בהן גרמניה, בה קונים דרך האינטרנט רק 81 אחוז, ארה"ב (77 אחוזים), צרפת (72 אחוזים), ספרד (62 אחוזים).
המחקר גם פילח את נתוני הקניות לפי מין, ומצא כי הקניות המועדפות על נשים הם פריטי אופנה (70 אחוז נשים קנו פריטי אופנה לעומת 50 אחוז מהנשים). גברים לעומת זאת מעדיפים לקנות מוצרי חשמל (70 אחוז גברים לעומת 48 אחוז נשים), וכן ציוד ספורט (23 אחוז לעומת 11 אחוז נשים).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו