ראיונות עבודה הם דבר די שגרתי. שאלות על ניסיון עבודה קודם, תכונות טובות ורעות וציפיות של שני הצדדים הם דברים די שכיחים ברוב המקומות. בפייסבוק, לעומת זאת, עושים את הדברים קצת אחרת.
מירנדה קלינווסקי, העומדת בראש צוות הגיוס של הרשת החברתית סיפרה ל-Business Insider כי לפייסבוק יש שאלה אחת אותה נשאלים כל המרואיינים וש"עוזרת להם למצוא עובדים שמתאימים בדיוק לחברה". לדבריה, השאלה היא: "ביום הכי טוב שלך – כשאתה חוזר הביתה וחושב שיש לך את העבודה הכי טובה בעולם – מה עשית בעבודה?". התשובה הנכונה תהיה כזו שתתאים למשימה של פייסבוק "לתת לאנשים את הכוח לשתף ולהפוך את העולם לפתוח ולמחובר יותר".
רבים מאתנו יכולים לתפוס את השאלה כמכשילה, או ככזו שאת התשובה אליה ניתן "לעקוף" בדרכים שונות, אבל בפייסבוק משתמשים בה כדי למצוא את התשוקה האמיתית של העובד – וגם כדי לבדוק אם הוא אכן מתאים לעבוד בחברה הכי טובה בארה"ב. כמו חברות רבות, מועמדים לעבודה בפייסבוק צריכים לעבור מספר רב של ראיונות, תחילה טלפונית ובהמשך הם מוזמנים לסיור בקמפוסים של החברה ולמפגשים אישיים.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
קלינווסקי יודעת כי לא כל מועמד שמגיע לראיון יענה על השאלה בצורה נכונה במאת האחוזים, אך מציעה שמועמדים יתכוננו לראיונות ויחשבו איך הם מנהלים את העבודה שלהם כשהם מאבדים תחושת זמן במהלך היום, דבר שלדבריה מהווה "דרך נוספת לאמוד ממה הם באמת נהנים ובמה הם עשויים להיות טובים".
היא אמרה עוד כי עובדי החברה אף פעם אינם מרוצים מהסטטוס קוו, ותמיד ינסו לשפר אותו. המטרה, על ידי יצירת חברה שהחוזק שלה מבוסס על הקשר הרגשי של העובדים לעבודתם, היא להגדיל את הפרודוקטיביות, להפחית את תחלופת העובדים ולאפשר לכל אחד להביא מעצמו את הכישורים והיכולות שלו.
לפייסבוק יש כיום כ-13 אלף עובדים ביותר מ-64 קמפוסים ברחבי העולם, ושווי השוק שלה עומד כיום על 245 מיליארד דולר. מייסד החברה, מארק צוקרברג, שיתף לאחרונה בתערוכת הסלולר בברצלונה, את הדבר העיקרי שהוא מחפש בעובד פוטנציאלי: "אני אעסיק מישהו לעבוד בשבילי ישירות – רק אם הייתי מוכן לעבוד בעבור אותו בן אדם. זה מבחן די טוב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו