הנה באה הרכבת, והפעם בשני קווים

הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה באזור מטרופולין ת"א לאישור הממשלה בתוך שנה

הדמיית הקו הסגול במדרחוב אלנבי // הדמיית הקו הסגול במדרחוב אלנבי

נמאס לכם כבר מהפקקים בתל אביב בשל העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב? לשר התחבורה יש חדשות בשבילכם, אבל לא בטוח שתאהבו אותם. על חברת נת"ע להביא לאישור הממשלה את תכניות הקו הירוק והקו הסגול תוך שנה.

אורכו של הקו הסגול כ-29 ק"מ והוא יקשר את האזורים המזרחיים במטרופולין תל-אביב: רמת גן, קרית אונו, אור-יהודה ויהוד עם מרכז העיר תל-אביב. הוא יתחיל במתחם 2000 בתל אביב (תחנת רכבת 'סבידור') וימשיך ברחובות  ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל-אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא.  מאזור המרכז הרפואי 'שיבא' מתפצל הקו לשתי זרועות, שאחת מהן תעבור ברחובות רפאל איתן, קציר (קריית-אונו), אנה ומקס ווב, ועד לגבולה הצפוני-מזרחי של אוניברסיטת בר-אילן, וההשנייה תעבור באזור בסיס תל-השומר המיועד לפינוי ומשם אל העיר יהוד-מונוסון ועד לצומת הטייסים.

הקו הירוק יתחיל בדרום בשתי זרועות. המערבית מתחילה בתחנת משה דיין שבראשון לציון, והשנייה, המזרחית, מתחילה בראשון לציון, במפגש עם כביש 412.  שתי הזרועות נעות לאורך העיר חולון בשני צירים ומתאחדות ברחוב סוקולוב שמרכז חולון ומשם ממשיך הקו לכיוון צפון, דרך צומת חולון, שדרות הר ציון בתל אביב, התחנה המרכזית ומפגש עם הקו הסגול בצומת הרחובות הר ציון – לוינסקי, שם הוא יהפוך לתת קרקעי ויעבור דרך תחנת קרליבך המשותפת לקו האדום, אבן גבירול, נפגש שוב עם הקו הסגול בצומת הרחובות ארלוזרוב – אבן גבירול וחוזר לתוואי הקרקע לפני חציית הירקון. קו צפוי להתפצל שוב ברחוב איינשטיין לשתי זרועות: האחת לכיוון רמת החי"ל, דרך רח' אינשטיין, מפגש עם ציר ההעדפה בצומת הרחובות אינשטיין - נמיר, אוניברסיטת תל אביב, רח' ג'ורג' וייס, תוך חציית נתיבי איילון, מעבר בסמוך לפארק הירקון ומרכז הירידים, דרך רמת החי"ל ועד לקריית עתידים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הזרוע השנייה, הצפונית, ממשיכה במקביל לקו החוף, שדה דב, עד לאזור התעסוקה בהרצליה ועד צומת הרחובות שדרות אבא אבן ושדרות נעמי שמר. 

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "מהפכת התחבורה נמשכת וכפי שהתחייבתי, בקרוב נוציא לפועל שני קווים נוספים שיחברו בין גוש דן למרכז תל אביב. מטרופולין תל אביב תהיה מרושתת במערכת הסעת המונים המשלבת רכבות תחתיות, עיליות ומערכות BRT כמו בערים מודרניות נוספות בעולם". על פי ההערכות, צפויים לנסוע בקו 76 מיליון בשנה נוסעים בשנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר