אם עד היום לא למדתם להניח את הטלפון בצד בזמן הנהיגה, אולי השינויים בשיטת הניקוד הניתנת על עבירות חמורות, שייכנסו בקרוב לתוקף, ישכנעו אתכם סופית.
משרד התחבורה עתיד להגיש בקרוב לאישור ועדת הכלכלה את השינוי בשיטת הניקוד. בין ההמלצות: מי שמשתמש בטלפון נייד בזמן הנהיגה יזקוף לחובתו 8 נקודות, כפול מהיום; צעיר הנוהג ללא מלווה יספוג 8 נקודות; אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה יעלה ב־6 נקודות; הסעת נוסע שאינו חגור בחגורת בטיחות - 4 נקודות במקום 2 כיום; סירוב לעבור בדיקת שכרות - 10 נקודות; נהיגה ללא רישיון בתוקף יותר משנה - 8 נקודות; מתן רכב לנהיגה ללא מורשה - 10 נקודות. ההחמרה המשמעותית ביותר היא בניקוד על דיבור בסלולר, כאן הניקוד החדש מצטרף לקנס העומד כיום על אלף שקלים. לפני פחות משנה דרשה המשטרה להחמיר בענישה בנקודה זו, שלדבריה מסכנת מאוד את הנהגים וגם את הולכי הרגל. בחודש יוני האחרון ביקשה המשטרה לבחון גם את האפשרות להחרים טלפון סלולרי מנהג שנתפס מדבר בו ללא דיבורית. הנושא טרם אושר.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אף חידדה את הסכנה בשימוש בנייד, בעיקר בנוגע לסטייה מנתיב וגרימת תאונות קשות וקטלניות.
נהג יישלח לקורס נהיגה מונעת אם הוא צובר לזכותו 22 נקודות חובה. נהג צעיר בעת ספיגת קנס שגורר גם ניקוד עשוי אף להיות מוזמן לדין.
ועדת הכלכלה עסקה בתחום הניקוד על עבירות תעבורה כבר לפני כחמש שנים, אך בפרק זמן זה השינוי לא בוצע. רק לפני כשנתיים הוקמה ועדת מומחים שסיימה עבודתה לפני כמה חודשים והעבירה את ההמלצות לעיון ולהחלטה משפטית. בשנה שעברה, אגב, ערך משרד התחבורה מחקר מקיף שנועד לבחון את יעילות השיטה בטרם יגובשו השינויים ויוצגו למחלקה המשפטית לצורך הכנה לוועדה בכנסת. המחקר בדק בין השאר את מידת ההשפעה של השיטה על עברייני תנועה מועדים ואת יעילותם של קורסי "נהיגה נכונה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו