"50 סנט" הכריז על פשיטת רגל

רק לפני חודשיים הוערך הונו ב-155 מיליון דולרים • עסקים שהקים כנראה גרמו למפולת

כמה עודף נשאר לך? פיפטי סנט // צילום: אי.פי.איי // כמה עודף נשאר לך? פיפטי סנט

חצי דולר, כנראה שזה מה שנשאר לאחד האמנים המוכרים בעולם בחשבון הבנק. 

הראפר פיפטי סנט הכריז על פשיטת רגל, כך במסמכים שהוגשו מטעמו לבית משפט בקונטיקט. הזמר הצהיר על שורה של חובות הנאמדים כל אחד בסדר גודל של 10 עד 50 מיליון דולרים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. לפני חודשיים העריך מגזין פורבס את הונו בכ-155 מיליון דולרים, במקום הרביעי מבין אמני ההיפ הופ.

הראפר בן ה-40, שפרץ בתחילת העשור הקודם כבן טיפוחיו של אמינם וחתום על להיטים כמו “In Da Club” ו-“Candy Shop", הוציא את אלבום הבכורה שלו ב-2003 ורק לאחרונה הוציא סינגל ראשון מתוך אלבום שישי שיועד לסתיו הקרוב. אלא שהדעיכה בהצלחה המוזיקלית והרווחים שפסקו מקריירת הראפ הביאה את פיפטי סנט, שנולד בשם קרטיס ג'קסון, לנסות את מזלו בעסקים מגוונים.

בין השאר הקים חברה בשם The Money Team שהתכוונה להתמחות בקידום קרבות איגרוף; יצר קשרים עם מיליארדים בדרום אפריקה כדי להיכנס לעסקי הכרייה של אבני חן יקרות במדינה; השיק מותג משקה בריאות שנרכש על ידי חברת קוקה קולה; הקים שתי חברות להפקות סרטים; ובשנה שעברה העלה סדרת טלוויזיה בשם “Power” בהפקתו. הוא גם משחק בסרט "ללא כפפות" עם ג'ייק ג'ילנהול שיעלה לאקרנים בשבוע הבא.

ברמה המשפטית הוא ספג מכות לאחרונה, הראשונה כשחויב לשלם 17.2 מיליון דולר בגין עיצוב אוזניות שנקבע בבית המשפט כגניבה אמנותית וכן פיצויים בסך 5 מיליון דולרים לזוגתו לשעבר של הראפר ריק רוס, לאחר שנמצא אשם שעמד מאחורי הדלפת קלטת הסקס שלהם ב-2009. העניין האחרון עומד כעת לבחינת בית המשפט וג'קסון התבקש לספק עדויות פורמליות של הכנסותיו והונו, מה שהוביל להכרזה על פשיטת רגל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר