חתול שותה מים מברז. צילום: Getty Images

אחת ולתמיד: למה חתולים מפחדים ממים?

בעלי חתולים רבים שניסו לקלח את חיית המחמד שלהם, סיימו עם שלל שריטות והבנה שמדובר בשתי רשויות שצריכות הפרדה • למרות מה שנהוג לחשוב, לא כל החתולים מפחדים ממים וחלקם אפילו מחבבים את הקונספט

[object Object]

אנשים רבים מניחים שחתולים שונאים מים, אבל האמת היא שמדובר בהכללה גסה וזה פשוט לא נכון. למעשה, כשזה מגיע לנוזלים, חתולים לא שונים בהרבה מכלבים.

קרלו סירקוסה, ווטרינר התנהגותי באוניברסיטת פנסילבניה, הסביר לאתר "scientific american": "אנחנו נוטים לחשוב שחתולים הם יצור ייחודי שלא אוהב מים, אבל יש הרבה כלבים שלא אוהבים מים".

לשתות כן, להתקלח פחות, צילום: Getty Images

לפי ווילני סונג, ווטרינרית התנהגותית בקליפורניה, גם לתופעה הזו יש הסבר: "חתולי בית נוטים להישאר בין ארבע קירות, בעוד שכלבים מבלים זמן רב יותר בעולם החיצון, ואף נלקחים לאטרקציות עם הבעלים שלהם. זה נותן להם יותר הזדמנויות להתרגל וליהנות במים.  כלבי הבית נחשפים באופן קבוע למים גם דרך רחצה, אבל חתולים בדרך כלל מטפחים את עצמם עם הלשון שלהם - ללא צורך במים".

לחתולים יש כמה סיבות טובות להימנע ממים כשאפשר, בעיקר כי הם יכולים לשמור על ניקיון גם ללא התערבות חיצונית ומעבירים כשליש מחייהם בטיפוח עצמי.

זה הזמן להשתכשך יחד, צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

בנוסף, לחתולים יש שערות דמויות שפם בכל הגוף שעוזרות להם לחוש את העולם סביבם, והרטבתן עלולה לשבש את התפיסה הסביבתית של החתול. פרווה רטובה עלולה להשאיר חתול פגיע לקור, אמר סירקוסה וחתולים, כמו רוב היונקים הפרוותיים, משתמשים בפרווה כדי ללכוד אוויר כבידוד.

כיוון שחתולים בריאים יכולים לטפח את עצמם, בדרך כלל, אין סיבה לדאוג אם החתול שלך לא יכול לשאת מים: "רוב החתולים, אם הם לא חולים, מסוגלים לטפל בפרוותם והם תמיד נראים מדהים," אמר סירקוסה. הוא מעודד בעלים שרוצים את האפשרות לרחוץ חתול להתחיל לאט, ולתת לחיה להתרגל לכל שלב בתהליך תוך שמירה על תחושת ביטחון.

השקה אותי, בן אנוש!, צילום: Getty Images

חתולי בית, במיוחד אלה שניזונים ממזון יבש, עשויים להזדקק לעידוד לשתות מים. סירקוסה מעודד בעלים לספק קערות מים מרובות, כולל לפחות אחת שממוקמת הרחק מאזורי האכלה ורצוי בגובה גבוה יותר במרחב המגורים העיקרי.

שימוש בבקבוק תרסיס מים להעניש חתול על התנהגות רעה הוא רעיון גרוע ללא קשר לאיך שהחיה מרגישה לגבי מים, שני הווטרינרים מסכימים. לעיתים קרובות התגובה מאוחרת מדי מכדי שחתול יבין מה הייתה ההתנהגות הלא נכונה. הם יפחדו מהבעלים ויראו אותם כאיום, אמרה סונג. במקום זאת, היא ממליצה להתמודד עם התנהגויות רעות בעדינות.

חמוד מדי, צילום: Getty Images

 "אנחנו רוצים להשתמש בחיזוק חיובי כדי לשפר את ההתנהגויות הרצויות" אומרת סונג. לדוגמה, אם החתול קופץ על הדלפק בזמן שאתם מכינים ארוחת ערב, נסו לאמן אותו לשבת על כיסא לידכם, שם הוא יקבל חטיפים וליטופים.

אם קרה נס והחתול שלכם אוהב מים - ברכות! תיהנו מהשטויות שנלוות לזה. "חלק מהחתולים אוהבים מים. הם יושבים ליד הכיור ומיללים  לבעלים, עד שהם פותחים את הברז," אומרת סונג. "היו לי חתולים שאוהבים לשחק עם מים בקערת המים שלהם והתיזו את זה בכל מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו