נגיחות וחרקים מתים: כל הסימנים לכך שהחתול שלכם אוהב אתכם

למרות השם הרע שיצא להם, חתולים יכולים להיות חיית מחמד אוהבת ומתגמלת לא פחות מכלב • הנה כל הסימנים לכך שעברתם את המבחן והצלחתם לשכנע את החתול שלכם שזה לתמיד

בחורה מלטפת חתול. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

אנשים רבים נוטים לחשוב שחתולים אינם מביעים אהבה, ולמעשה מדובר בבעל החיים הכי אנוכי בטבע. נכון שהם לא עליזים כמו כלבים, אבל הם בהחלט יכולים להביע חיבה ואין דבר יותר חמוד ומספק מזה. איך תדעו שהחתול שלכם אוהב אתכם? הנה כל הסימנים, לפי וטרינרים אמריקאים שכתבו לאתר petmd. 

חבר פרוותי, צילום: gettyimages

מצמוץ איטי

מלבד ציד והתבוננות, חתולים משתמשים בעיניים שלהם כדי לשלוח מסרים אוהבים לבעליהם. לעתים קרובות, הם יביטו ישירות לעיניים של אלה שהם בוטחים בהם ואוהבים אותם.

לפי אתר scientific american, כאשר חתולים נתקלים באנשים זרים, הם יביטו בהם מבלי למצמץ. אחרי שהם לומדים להכיר ואפילו לחבב, הם משגרים את המקבילה החתולית לחיוך או נשיקה. 

חתולים ירבו ליצור קשר עין עם עפעפיים מורדים ומצמוצים איטיים ויציבים. אם הייתי בני מזל וקיבלתם אותה, אתם יכולים לנסות למצמץ באיטיות חזרה כדי להגיד "גם אני".

זה כואב, זה יכאב

החתול שלכם עשוי לנגוח בכם כדי להראות חיבה. זו התנהגות חברתית שנוצרת בשלב הגורות של החתול, אז הוא נוגח באמו ובגורים אחרים. 

לעיתים, נגיחות הן ניסיון לסמן אתכם בריח של החתול. למעשה, זו דרכם החמודה לדרוש עליכם בעלות, דבר שעוזר להם ליצור קשר ולהראות אהבה.

הכל פה חמוד, צילום: המחשה - מידג'רני

זמן מקלחת

חתולים מנקים זה את זה כהפגנת חיבה, התנהגות שמתרחבת גם אל בני אדם כשיש מספיק אהבה ואמון. הם ירבו ללקק אתכם, ממש כמו שהם עושים זה עם זה, כדי לסמן אתכם בריח ולגרום לכם להרגיש חלק מהם.

כמו בצק שמרים

חתולים בדרך כלל לשים עם כפות הרגליים הקדמיות. זו התנהגות שמתחילה בשלב הגורות וקשורה ליניקה מאמם. חתולים רגועים שלשים מביעים שביעות רצון ויעריכו ליטוף עדין. שלב הלישה מגיע רק כאשר הם סומכים לחלוטין על האדם שהופך לגוש בצק רגעי, וחשים בנוח במחיצתו.

כמה חמים., צילום: GettyImages

אני עם הפאוץ'

אם החתול מסתובב על גבו וחושף בפניכם את הבטן שלו, זכיתם בכל הקופה. חתולים לא מרבים לחשוף את הבטן שלהם, כי מדובר בנקודת תורפה רצינית. כשהם בוטחים בכל לחלוטין ויודעים שלעולם לא תזיקו להם, תקבלו אותה במלוא תפארתה. טיפ: אל תנסו ללטף.

גרגורים רמים

חתולים מגרגרים משלל סיבות, אחת מהן היא הבעת שביעות רצון. הגרגורים יגיעו כשהם נינוחים לידכם או עליכם, מנומנמים וזוכים לליטוף.  הם עשויים גם לגרגר כשהם עצבניים, אבל אז שפת הגוף שלהם תהיה שונה לחלוטין ולא יהיה קשה להבחין בהבדל.

שומעים את הגרגור עד לכא, צילום: GettyImages

וולקאם!

אם החתול שלכם מקבל אתכם בדלת, או רץ אליכם כשאתם מתקרבים הביתה, הוא שמח מאוד לראות אתכם. החתול יביע שביעות רצון וגעגועים באמצעות בהליכה בין הרגליים שלכם וליפוף הזנב, יללות ו"זנב רעשן" - פעולה בה החתול מרעיד את זנבו במהירות.

פרשיית ריגול

אם אתם מתהלכים בבית וחשים בצל שרודף אתכם, בדקו אם מדובר בחתול. כשהם אוהבים אדם, הם ירבו לעקוב אחריו בבית וישמרו על קרבה. המטרה היא לשמור עליכם בטווח הראייה שלהם בכל עת, רק שלא תיעלמו.

פססססט, מאחוריך, צילום: iStock

מתנות לכולם

חתולים הם ציידים מעולים ואם הם יצליחו לשים את הכפות שלהם על חרק או עכבר, אתם תקבלו את השאריות. למרות שמדובר באקט דוחה, החתול למעשה רוצה לתרום את חלקו לכלכלת הבית ולהודות לכם על כל הטוב שאתם מרעיפים עליו. תנסו לזכור את זה כשאתם מנקים נוצות מהשטיח.

ליל מנוחה וחלום

ועכשיו הבעת החיבה האולטימטיבית: שינה משותפת. אם החתול שלכם ישן לידכם או עליכם, הוא יודע שתגנו עליו בפני צרה שעלולה להגיע. אל חשש, גם אם הוא בוחר לישון שלא במרחק נגיעה אלא באותו מקום, המשמעות זהה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר