תיעוד דרמטי: צפו בחילוץ נשרים משמורת הטבע שעלתה באש מירי הרקטות

שישה נשרים הועברו מגמלא לגליל התחתון • אקולוגים מודאגים מפגיעה במינים נוספים • ארבע שמורות טבע בסיכון • עשרות עובדי רט"ג מסייעים בכיבוי

פינוי נשרים משמורת הטבע גמלא // שרון אביעד רשות הטבע והגנים

בעוד להבות משתוללות בצפון הארץ, רשות הטבע והגנים הצליחה להציל שישה נשרים משמורת הטבע גמלא במבצע מהיר ומורכב. הנשרים, ביניהם שני זוגות מגרעין הרבייה, הועברו לכלוב אקלום בגליל התחתון באזור נחל עמוד.

פינוי נשרים משמורת הטבע גמלא, צילום: שרון אביעד רשות הטבע והגנים

השריפות, שפרצו כתוצאה משיגורי רקטות וכטב"מים מלבנון, מאיימות על מספר שמורות טבע באזור, כולל גמלא, נחל דישון, נחל אל על ונחל משושים. עשרות עובדי רשות הטבע והגנים הגיעו למוקדי השריפה מכל רחבי הארץ כדי לסייע בכיבוי האש.

אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים, הביע דאגה עמוקה לגורלם של מינים נוספים בסכנת הכחדה, כמו הרחמים המקננים בוואדיות הצפון. "שנים של עבודת שימור נפגעו במחי מטח רקטות," אמר הצופה, מדגיש את ההשלכות ארוכות הטווח של השריפות על בעלי החיים באזור.

פינוי נשרים משמורת הטבע גמלא, צילום: שרון אביעד רשות הטבע והגנים

בעוד הצלת הנשרים מהווה הישג משמעותי, המצב הכולל נותר מדאיג. השריפות לא רק מסכנות חיים באופן מיידי, אלא גם מצמצמות את מקורות המזון ואת השטחים הזמינים לבעלי החיים, מה שעלול להגביר את התחרות והלחץ על אוכלוסיות שכבר נמצאות בסיכון.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "אנו ממשיכים לעקוב אחר המצב ולפעול להגנת החי והצומח באזורים הנפגעים, תוך תקווה שהאש תיעצר במהרה ושיהיה ניתן להתחיל בשיקום השטחים הפגועים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר