הכלב מבוגר? זו הסיבה שאתם חייבים להתאים עבורו את המזון שלו

כדי לשמור על הבריאות ועל איכות החיים של חברו הטוב של האדם, יש לבחור באוכל שיתאים בדיוק לצרכים שלו – כדי שזה יסייע לו בהתמודדות עם אתגרי גילו • כיצד תדעו מהו האוכל שיגרום לו להיות מאושר גם בבגרותו? כל הפרטים

מזון כלבים. צילום: Getty Images

כאשר כלבים מגיעים לגיל מבוגר, הם מתחילים לחוות שינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים הדורשים תשומת לב מיוחדת והסתגלות תזונתית מותאמת, בדיוק כמונו, בני האדם. על פי נתונים של חברת ביופט, אחוז הכלבים בישראל אשר צורכים מזון שמותאם לכלב מבוגר נמוך משמעותית מאחוז הכלבים המבוגרים הקיימים, כשמשמעות הדבר היא שכלבים מבוגרים רבים לא מקבלים מזון שיכול להטיב איתם את תקופת ההזדקנות ולהפוך אותה לבריאה וחיובית יותר.

לדברי ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר של חברת אורבן צ'ויס, חיות מחמד מוגנות ומחוסנות שמקבלות תזונה מיטבית מצליחות להאריך חיים. הארכת החיים מציבה אתגר בפני בעלי הכלב ובפני וטרינרים ותזונאים, שצריכים לתת מענה לצרכים המיוחדים של יותר ויותר כלבים גריאטריים בגיל השלישי, בייחוד אלה הגרים בעיר. צרכים אלו כוללים התייחסות מיוחדת לבריאות מצבם הגופני, ההתנהגותי והרגשי, הנובעים, בין היתר, מאובדן ביטחון עצמי ומחרדות, כשהגוף והחושים נחלשים.

מתאים גם למבוגרים? מזון כלבים, צילום: Getty Images

ככל שכלבים מתבגרים, הם נוטים לפתח בעיות מפרקים כגון דלקת מפרקים ניוונית, לכן מזון מיוחד לכלבים מבוגרים שמכיל תוספים כמו גלוקוזאמין וכונדרואיטין מסייעים לשמור על בריאות המפרקים ולהקל על הכאב והדלקת. כמו כן, כלבים מבוגרים נוטים לפתח בעיות משקל עודף, בעיקר בשל ירידה בפעילות גופנית ומטבוליזם איטי יותר. במזון מיוחד לכלבים מבוגרים יש פחות קלוריות ושומן, וזה מסייע בשמירה על משקל תקין ומפחית את העומס על המפרקים ומשפר את איכות החיים.

עם הגיל, מערכת החיסון של הכלבים נחלשת והם הופכים חשופים יותר ויותר למחלות וזיהומים, בעיקר אלו מהם שחיים בעיר. מזון לכלבים מבוגרים מכיל נוגדי חמצון וויטמינים (כמו ויטמין E ו-C) אשר תומכים במערכת החיסון ומסייעים לשמור על בריאות הכלב. בנוסף, הם עלולים לסבול מבעיות עיכול כמו עצירות או רגישות למזון, ולכן מזון שמכיל סיבים תזונתיים ופרוביוטיקה המסייע בשמירה על עיכול תקין ובריא יסייע מאוד לכלב המבוגר.

זה לא אותו דבר (אילוסטרציה), צילום: Getty Images


כמו בני אדם, גם כלבים יכולים לחוות ירידה בתפקוד המנטלי והרגשי עם הגיל. לכן, מזון שמותאם לגילם עשוי לכלול חומצות שומן אומגה-3 ו-6, DHA ו-EPA, התומכים בתפקוד המוח ומסייעים בהפחתת תסמיני חרדה ודיכאון. מעבר לכך, כלבים מבוגרים עשויים לפתח בעיות שיניים וחניכיים, מה שעלול להקשות עליהם ללעוס מזון יבש, ולכן אוכל שמגיע במרקמים וטעמים מותאמים יאפשרו להם ליהנות מהמזון בלי כאבים וקושי בלעיסה.

כשם שאנו מתאימים את התזונה שלנו לפי הגיל והמצב הבריאותי שלנו, כך חשוב לדאוג להתאמת התזונה של הכלבים שלנו.

ד"ר דיויד רוזנבלט, וטרינר מטעם חברת "ביופט", צילום: באדיבות ביופט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר