"מגיע למקומות שמסוכן להיכנס אליהם": האיש שמאכיל את חתולי הצפון שננטשו

אופיר בן חמו מגיע לקריית שמונה וליישובים סמוכים שפונו מתושביהם בשל המלחמה, במטרה להאכיל את חתולי הרחוב שנותרו מאחור • "הם מתנפלים על המים והמזון, זה מעניק סיפוק גדול" • כעת, הוא מבקש את עזרת הציבור: "אני רוצה להמשיך את מפעל ההזנה"

אופיר בן חמו מאכיל חתולים בצפון הארץ // צילום: בר פנחס

בימים של שגרה, עיקר הפעילות ההתנדבותית של אופיר בן חמו היא בהגנה על ציפורים נודדות גדולות, כמו שקנאים, שחולפות בשמי הארץ, אשר מסתבכות לא פעם ברשתות דיג ועם מגדלי דגם שמנסים להפריח אותם.

לאחרונה הוא פתח ב"מפעל" האכלה ענקי לחתולי אזור הצפון, שנותרו ללא שכניהם שיאכילו אותם לאחר שאלה פונו בעקבות המלחמה.

בן חמו מאכיל חתולי רחוב בקריית שמונה, צילום: בר פנחס


הכל התחיל כאשר הוא ביקר בקריית שמונה לאחר השריפות שפרצו בעיר הצפונית, מה שגרם לו לחשוב על כל החיות שנותרו מאחור. "הצעתי לחבר לנסוע לראות אם יש להם שם אוכל ואם יש שם חיות פצועות, והגענו לעיר כדי לחלק בה מזון לחתולים", סיפר ל"ישראל היום". "העיר הייתה ממש עיר רפאים, הכל בה סגור, פגשנו רק שלושה אנשים. חיפשנו את הרחובות הפגועים ביותר, והנחנו בהם קעריות מים ואוכל. חתולי האזור ממש התנפלו עלינו, וקיבלנו סיפוק גדול מאוד מהמעשה שלנו בשטח".

אחד מהסרטונים שבן חמו פרסם ברשתות החברתיות מהעיר חולל רעש כה גדול, שהוא שינה את התוכניות שלו לקיים בה סבב האכלה אחד בלבד. "קיבלתי הודעות רבות, כולל מבעלי חתולים מהעיר שהביעו דאגה לחתול שלהם וממאכילי חתולים שנותרו בצפון שסיפרו שנגמר להם האוכל ושאין להם אפשרות לחדש את האספקה. הדבר הוביל ליצירת פרויקט שלם, שכלל גם השגת אוכל חתולים באמצעות תרומות, וגם בביקורים ברוב היישובים צמוד הגדר, שאליהם מותר להיכנס כדי להאכיל חתולים", סיפר.

רוצה להמשיך בעבודת הקודש שלו. בן חמו מטפל בחתולים בצפון הארץ // צילום: בר פנחס


"הגענו למקומות כמו לשלומי, חניתה, קיבוץ אילון ואף ליישובים שאסור לי להיכנס אליהם בשל הסיכון הנלווה בכך, אבל יצרתי קשר עם הרבש"צים או אנשי הביטחון האזרחי שבמקום, שיוצאים אליי כדי לקחת ממני את האוכל וחוזרים איתו לתוך היישוב", אמר.

מציאות חדשה

באחד מסיוריו לאזור, הגיע בן חמו אל הכפר הבדואי ערב אל-עראמשה, שבו הוא ואחד מאנשי צוותו הניחו אוכל לחתולים. לפתע, מאחד הבתים הסמוכים יצא זוג ששאל אותם למעשיהן, ולאחר מכן האישה סיפרה שגם היא עצמה מאכילה את החתולים, לאחר שבעלה והיא שבו לביתם מבית המלון שאליו פונו בשל התנאים הקשים שבו.

בן חמו וחתול בערב אל-עראמשה // צילום: בר פנחס


המציאות החדשה הזו של בן חמו מתבטאת גם ברצון שלו להעצים את התמיכה בחתולי הצפון, ולשם כך הוא גם מגייס תרומות וכסף. "אני מתכנן להגיע עם אוכל חתולים במשקל 250 ק"ג לקריית שמונה, יש שם 15 מאכילים שלא התפנו", הסביר. "אסע ברחבי העיר אל בתיהם של כל אחד ואחד מהם, וגם אשאיר אוכל לחתולי הרחוב במקומות שבהם אין כרגע מי שיאכיל אותם".

אתה מתכנן להגדיל את מבצע האכלת החתולים שלך?
"כרגע אנחנו מתמקדים בקריית שמונה, וגם כאן אני זקוק לתרומות נוספות של אוכל. אני מחכה שיסדרו לי אישור כניסה למטולה וליישובים, כך שאני מתכנן להמשיך את מפעל ההזנה שלנו, אבל הצלחתו תלויה בתרומות הציבור".

מעוניינים לתרום לפעילות של בן חמו וצוותו? התקשרו לחנות הג'ונגל של מיקי במספר 04-6584099, ובקשו לתרום מזון לחתולים על שמו של בן חמו

מסייע למאכילים שנשארו באזור. בן חמו מאכיל חתול רחוב בקריית שמונה // צילום: בר פנחס, צילום: בר פנחס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר