פלשתיני קיבל היתר כניסה לישראל לצורך טיפול רפואי - וניצל אותו כדי לעבור על החוק

תושב שכם שהגיע ארצה עם אישור מיוחד לצורך טיפול רפואי לבנו החולה, נתפס כשהוא מבצע ציד לא חוקי • ברשותו נמצאו 23 ציפורי חוחית, חלקן כשהן פצועות • הוא נעצר – ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום חמור

ציפורי החוחית שנמצאו אצל הפלשתיני // צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש נגד פלשתיני משכם שנתפס בזמן שצד ציפורים מוגנות בסמוך לשמורת הטבע תבור שבגליל התחתון, לאחר שקיבל היתר כניסה מיוחד לישראל לצורך טיפול רפואי לבנו החולה.

האירוע התרחש בבוקר ה-22 במאי, כאשר במשטרה התקבלה דיווח מטעם מפקחי רשות הטבע והגנים על ציד לא חוקי של ציפורים מסוג חוחית, בסמוך לשמורה. מחומר החקירה עולה כי החשוד, תושב שכם בן 40 שקיבל היתר כניסה מיוחד לישראל כדי שבנו החולה יקבל טיפול רפואי בבית החולים תל השומר, ניצל את היתר הכניסה – וצד ציפורים מוגנות.

שתיים מהציפורים שנתפסו אצל הפלשתיני, צילום: דוברות המשטרה


בזמן שהפלשתיני נעצר כשהוא ברכבו, הוא השליך את הכלוב שהיה ברשותו, בו נמצאו 23 ציפורים, חלקן פצועות. בהמשך, הוא נעצר בידי המשטרה – ובסופו של דבר הוגש נגדו כתב אישום חמור.

רפ"ק אופיר בנסימון, קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת בית שאן, אמר: "מדובר באירוע חמור המצביע על ניצול לרעה של היתר כניסה מיוחד לישראל ופגיעה בטבע ובחיות הבר. חשוב להדגיש כי ציד של ציפורים מוגנות הוא עבירה פלילית חמורה, והמשטרה תפעל בנחישות כנגד פגיעה בבעלי חיים במטרה להביא את החשודים לדין".

ניצל את היתר הכניסה המיוחד שקיבל. שתיים מהציפורים שנמצאו אצל הפלשתיני, צילום: דוברות המשטרה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר