יותר מ-6 מטרים ו-200 קילו: התגלה מין חדש של נחש עצום

נחשה באורך 6.3 מטרים אותרה בחלק האקוודורי של יערות הגשם באמזונס – והיא אפילו לא הגדולה שבהם • לפי החוקרים, הם מצאו ראיות אנקדוטליות לנחש באורך 7.5 מטרים ששוקל יותר מחצי טון: "הגודל שלהם היה בלתי ייאמן"

נחש ענק שהתגלה בחלק האקוודורי של האמזונס. צילום: Professor Bryan Fry/The University of Queensland

מדענים העובדים ביערות הגשם באמזונס גילו מין חדש של נחש, שייתכן שהוא הגדול ביותר בעולם.

צוות חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה הגיעו לחלקו האקוודורי של היער במטרה לחפש אחר האנקונדה הירוקה הצפונית, שלא תועדה מעולם, לאחר שבני שבט הווראני הזמינו אנשים כדי לצפות בזוחל העצום.

לדברי פרופסור בריאן בריי, ביולוג באוניברסיטה שהוביל את צוות המחקר, מסר כי החוקרים הצטרפו לציידים למשלחת בת 10 ימים למעמקי היער, שבמהלכם הם ראו מספר נחשי אנקונדה שממתינים לטרפם. "הגודל של היצורים המופלאים האלו היה בלתי ייאמן – מצאנו נקבה אחת שהגיעה לאורך של 6.3 מטרים", סיפר. הצוות אף מסר כי הם מצאו באזור ראיות אנקדוטליות לנחשים באורך 7.5 מטרים השוקלים לא פחות מ-500 קילוגרמים.

אחד הנחשים ענק שהתגלו, צילום: Professor Bryan Fry/The University of Queensland

לפי המוזיאון להיסטוריה של הטבע הפועל בלונדון, האנקונדות הירוקות הם הנחשים הכבדים בעולם. האנקונדה הגדולה ביותר שתועדה הגיעה למשקל עצום של לא פחות מ-227 קילוגרמים. אורכו עמד על 8.43 מטרים ורוחבו הגיע ל-1.11 מטרים. עם זאת, סוג הנחשים הזה לא נחשב לארוך בעולם, שכן הפיתון המרושת יכול להגיע לגודל של יותר מ-6.25 מטרים. ראוי לציין כי למרות גודלו של האנקונדה, הוא אינו ארסי – והוא מפורסם בכך שהוא מועך למוות את טרפו.

החוקרים גילו כי האנקונדה הירוקה הצפונית שהתגלתה התפצלה מהמין הדרומי לפני כמעט 10 מיליון שנים, ושהשוני הגנטי ביניהם עומד על 5.5% בלבד. "זה די משמעותי, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהשוני הגנטי בין בני אדם ושימפנזות עומדת על 2% בלבד", אמר פריי.

נחש אנקונדה (ארכיון), צילום: GettyImages
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר