הלוחם שיצא במבצע חילוץ להצלת ינשוף פצוע מעוטף עזה

י', לוחם בפלס"ר נח"ל, זיהה באחד מסיוריו ביישובי העוטף ינשוף עם כנף שבורה • הוא תפס אותו וטיפל בו עד שחולץ מהאזור והועבר לקבלת טיפול רפואי • בצירוף מקרים מרגש, ינשוף הוא גם סמל היחידה שבה י' משרת

סמל י' והינשוף שהציל. צילום: דובר צה"ל

כשסמל י', לוחם בפלס"ר של חטיבת נח"ל, היה בפעילות שמירה באחד מיישובי עוטף עזה לאחר שמלחמת "חרבות ברזל" פרצה - הוא ראה לפתע ינשוף רץ וקופץ על הארץ, מבלי יכולת לעוף. הוא זיהה שאחת מכנפיו של העוף הדורס פגועה, והחליט לנסות להציל אותו.

"אני צוער בבה"ד 1, והגדוד שלי מבצע משימות אבטחה שונות באזור", סיפר י' ל"ישראל היום". "הגענו באחד מהסיורים לאחד מהיישובים בעוטף, וכשראיתי את הינשוף על הרצפה הבנתי שהוא פצוע. שמתי כפפות, תפסתי אותו ולקחתי אותו איתנו ברכב הסיור שנסענו בו לבסיס שלנו".

היה רגוע באופן מפתיע. הינשוף שהציל סמל י', צילום: דובר צה"ל


י' הופתע מכך שהינשוף לא גילה התנגדות לתפיסה: "הייתי בטוח שהוא ינסה לנקר אותי או לעוף ממני, אבל להפך - הוא היה מאוד רגוע. ארגנו לו קופסת קרטון עם אוכל ומים, ואחרי חמש דקות הוא היה כל כך רגוע שהוא פשוט נרדם".

בהמשך, החייל רצה להעביר את הינשוף לגורם מקצועי שיוכל לטפל בו מכיוון שלא יכול היה לעזוב את הפלוגה שלו, שנמצאת בפעילות מבצעית מסביב לשעון.

תחילתה של ידידות מופלאה. סמל י' והינשוף שהציל,


"מצאתי את ה'חי-בולנס' של רשות הטבע והגנים, שמעביר בעלי חיים פצועים אל בית החולים לחיות בר בספארי", סיפר. "יצרתי איתם קשר, והם אכן הגיעו אלינו כדי לקחת את הינשוף. אני מתכנן גם ליצור קשר עם בית החולים כדי לשאול לשלומו של הינשוף".

הינשוף, שבאופן משעשע הוא גם סמל היחידה של פלס"ר נחל, לא היה החיה היחידה שי' ראה במהלך פעילותו באזור. "ראיתי צבאים ובעלי חיים אחרים, שניתן לצפות שיהיו מבוהלים מהרעש ומכוחות הביטחון הרבים בסביבה, אבל הם דווקא נראו רגועים מאוד ומורגלים למצב", אמר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר